Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

roaming e-mail?


Henrik4

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag använder roaming profiles på ett nätverk med W2000 servrar och klienter. Användarna använder outlook XP med lokala outlook-profiler för att komma åt mail på en exchangeserver. Hur gör jag smidigast för att få outlook-profilerna att följa med roaming profiles till vilken dator som helst?

 

//Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser till att de "lokala outlook-profilerna" sparas i deras hemkatalog.

 

 

---

stoffe-2k, Rated R for language, violence, drug use and some sexuality

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I exchange kallas väl "roaming" för "Roving"......bara en note....:)

//Dreben

_____________________________________________

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

"Ser till att de "lokala outlook-profilerna" sparas i deras hemkatalog."

 

Men måste jag göra det för varje användare på varje arbetsstation? Varje gång en ny användare loggar in på en dator och startar outlook så får man ju ange profil- och epost inställningar.

 

Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns lite onödigt att köra med "roving users" när du egentligen inte behöver det. Iof så har jag inte satt upp en sån, men det är nog inte bara att kopiera .pst filen till en nätshare, troligen måste du åxå sätta upp en policy för att "stärka" det.

 

För det som händer är ju att du laddar ner dina mail till olika datorer runt om i ditt nät..och iof så är det bara 2 olika profiler som måste göras, men det är ingen stor skilland på win2k/nt och Win9X.......för man lagrar ju mailen lokalt, och det kan verka som en viss belastning på ditt nätverk

 

Men varför inte sätta upp exchange OWA istället? Det är en betydligt smidigare lösning...för du har ju exchange 2000 och Outlook XP...bättre kan det inte bli..:)

//Dreben

_____________________________________________

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...