Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa ADSL-leverantören?


tobben2

Rekommendera Poster

Är på gång att skaffa ADSL till mitt hem, så nu tänkte jag samla på mig lite information om de olika leverantörerna.

 

Jag har själv kommit fram till 3 st att välja bland; Telia, Tele2 och Tiscali.

 

Telia har jag själv väldigt positiva erfarenheter av när jag har använt det hos farsan. Maxar nästan alltid hastigheten, bra uptime och snabb support.

 

Det som talar mot Telia är ju att dom är lite dyrare än de andra, framförallt när det gäller anslutningsavgiften.

 

Tele2 och Tiscali har jag noll koll på, så det vore trevligt om ni som har erfarenhet av dessa skulle kunna hjälpa mig. Jag är framförallt intresserad av att veta hur snabb supporten är, hur stabil uppkopplingen är och om man kommer upp i den utlovade hastigheten.

 

/Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telia ADSL sedan två år tillbaka. I början var det mycket stora problem med 14 dagar då systemet var helt ur funktion. För detta drog Telia av en månadsavgift (200 kr). Numera är dock min ADSL-anslutning mycket stabil. Vid tester med TpTest-programmet är oftast såväl nerströms- som uppströmshastigheten omkring 485 kbit/s.

Vad gäller abonnemangsavgiften på för närvarande 275 kr/mån (gällande gruppanslutningsavtal) tycker jag är helt ok.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en artikel från Aftonbladet ang. bredband:

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,196602,00.html

Själv har jag haft Telia ADSL i ett och ett halvt år. Och jag har bara haft problem ett par gånger!

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte bostream?

 

jag har ingen personlig erfarenhet utav bostream, men det är i alla fall snabbast och en av de billigare om jag minns rätt.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bostream har ju höjt sin avgift till 450 spänn i månaden och eftersom jag klarar mig med 0.5 mbit så känns det inte riktigt värt de extra pengarna...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bostream har ju höjt sin avgift till 450 spänn i månaden och eftersom jag klarar mig med 0.5 mbit så känns det inte riktigt värt de extra pengarna...

 

Bostream kommer även de att börja erbjuda 0.5 Mbit tjänsten. De har inget pris klart än, men de sa på deras kundtjänst att de skulle vara billigare än Telia.

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är ju att jag behöver det nu. Kommer ju avlida snart med min modemuppkoppling =)

 

Så det är ingen som har erfarenhet av Tele2 eller Tiscali alltså? Plzz hjälp mig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla operatörer (ADSL) utom Bostream har samma hastighet, det är bara för dig att titta på avtalstider, priser och support.

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men just supporten är ju lite svår att läsa sig till. Det är ju en sak vad leverantörerna utlovar och en annnan hur det funkar i praktiken. Sen avbrott och sånt är oxå intressant att veta...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men just supporten är ju lite svår att läsa sig till. Det är ju en sak vad leverantörerna utlovar och en annnan hur det funkar i praktiken. Sen avbrott och sånt är oxå intressant att veta...

 

skulle vilja lägga till att det kan vara en idé att tareda på hur lång tid de har på sig att hantera en felanmälan, kräver de 2 veckor för varje fel ? 48 timmar ?? eller liknande.

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...