Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mac + Windows


Code Red

Rekommendera Poster

Hej Bullen. Det är så att jag har ett problem. Jag har en XP-dator och en OS Xdator i ett nätverk hemma. Det är ADSL draget till windows XP som delar ut det till macen.

Problemet är att det går slött som f*n att surfa och vissa sidor fungerar ej att ladda in(alltid samma sidor). Problemet finns bara på macen och på pcn går allt bra.

När Macen var modemuppkopplat fungerade det bra.

Jag har testat en ominstallation, testat explorer, mozilla, opera o netscape.

Jag funderar på att köpa en bredbandsdelare för att se om det skulle lösa det hela.

Datorer :-(

____________________________________

A man without a plan is not a man...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle testa att koppla bredbandet direkt till macen, om det funkar bra då så är det PCns fel. Funkar det dåligt så är det Macens fel och då kommer det inte bli bättre med en bredbandsdelare.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det fungerar bra när du kopplar ADSL-modemet direkt till din Mac så borde en sk bredbandsrouter, tex en D-Link 804, lösa ditt problem. Utöver (förhoppningsvis) problemfritt surfande från båda datorerna så blir du inte beroende av att datorn som delar internet måste vara igång för att man ska kunna surfa från den andra datorn.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att Telenordia har låst uppkopplingen till Ett specifikt nätverkskort?

Hur som helst så är det med telefonmodem som det fungerade bra att använda macen. Har ej testat adsl direkt till macen. Dvs fick det inte att fungera (se första meningen)

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej !

 

Har du kollat alla inställningar på maccen ?,typ DNS mm,låter ju konstigt att du inte kommer ut på den.

 

MVH/Matte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer ut på den (hälften av alla webbsidor, messenger och Lime wire.

Problemet är den andra hälften av webbsidorna. Det är riktigt störande att ha en surfdator med tillgång till bara 50% av webbsidorna.

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey,men du fick den aldrig att fungera "stand alone" med ADSL modemet va ?.har du nån form av brandvägg ?.

Eller är det nått med webbläsaren,har du provat köra tex Netscape på XP burken ?.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...