Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brännare till bärbar?


Samarit

Rekommendera Poster

Funderar på att skaffa cd-r brännare till min bärbara och har sett smidiga Iomega att koppla till USB för runt 2000:-. Nu slog mig tanken: kan man inte köpa en billig 800 kronors cd och skaffa nån form av adapter/sladd till USB?

 

Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan !!

 

www.google.com - sök på skymaster, det är en usb 5.25 låda där du kan antingen sätta in en CD-brännare eller DVD, eller en hårddisk. Köpte min låda på Clas olsson för 1195kr.

 

//Adam

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usb 5.25 låda på Clas olsson för 1195kr? Låter ju som idéen var god... gick att genomföra. Dock ger denna fyndiga lösning inte mer pengar till övers, då en färdig t.ex. Iomega el.dyl kostar mellan 1800-2000:-. Låda + brännare lär väl hamna på detsamma!?

 

Fördel?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis hade en låda till cd-romen till sin gammle dator, va hette lådan???

paralellport va det på'n.

"epia atapi cd-rom" kan det ha varit någe sånnt, en sån kanske går att använda och få tag på billigt också?

 

Andreas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe....

 

JO, men hur snabb är paralellporten...haha !! USB ska det klart vara....Annars är det som att köpa en Ferrari som bara gör 110km/h när det finns en lika dan ferrari som gör 300km/h med den är bara lite billigare....då väljer man ju den snabbare...Tänk dig att bränna i 1-4x med paralellporten hur upphätsande är det på en skala?? & hur upphätsad blir man av att köra en Ferrari i 110km/h ?? Slutsats - klart att du ska köpa en USB när det finns.....=o)

 

//Adam

 

 

Man-manager

Metropolitan Area Network - Manager

På svenska = Stadsnätsplanerare/Manager

 

[inlägget ändrat 2002-08-31 20:32:42 av Adam Molin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...