Just nu i M3-nätverket
Jump to content

TV-out kabel??

NoNick

Recommended Posts

S-VHS cable eller Composite cable.

Finns på http://www.clasohlsson.com

.Morpheus II

"Det är skamligt att det finns en moral för kvinnor och en för män. Jag tycker att det inte skall finnas någon moral alls."

/Oscar Wilde

Gå in på http://www.clasohlsson.com , sök på 32-3661, vilket är produktnumret. Detta är S-VHS kabeln (finns även en billigare på samma sida.

.Morpheus II

"Det är skamligt att det finns en moral för kvinnor och en för män. Jag tycker att det inte skall finnas någon moral alls."

/Oscar Wilde

DVD-kit fungerar inte för mig.

Min nya TV har inte S-VHS, den är bara 1 år gammal! (obs! många nya TV-app. har inte S-VHS !)

Jag löste det så att jag kopplade den gula videokabeln från grafikkortet till videons videoingång på framsidan, sedan kopplade jag videon till förstärkaren som i sin tur är kopplad dels till TV-en dels till mina 2 videoapp. dels till min PhotoCD samt till datorns ljudkort.

Videon måste ställas in på AV-kanal 3

Kanal 1= första videon, kanal 2=andra videon,kanal 3= datorn

Det fungerar utmärkt, kanonbra ljud (Surrond) och excellent bild på TV-en

Jag har grafikkort Inno3D GeForce2 MX 400

Bara ett tips.

Per aspera ad astra.

[inlägget ändrat 2002-08-24 09:52:03 av Spacerunner]

Kontrollera först om din TV har S-VHS funktion annars är det bortkastade pengar att köpa en scartadapter.

Har du ingen Videoingång på framsidan av TV-en?

I så fall kan du koppla direkt från Grafikkortet till Videoingången.

Per aspera ad astra.

de äna jag har är en scart ingång bak på tven... men jag kanske ska sno farsans tv och där finns de liute mer grejer..

Viking Virus

Det behövs nog inte. En SCART-adapter och komposite-kabel från grafikkortet räcker nog. Klarar tvn och grafikkortet s-video så kör på det istället eftersom det ger bättre kvalité.

Sakta men säkert ska jag äta upp dom !

b all the *nörd* u can b - Tekno

Spacerunner skrev:

Min nya TV har inte S-VHS, den är bara 1 år gammal! (obs! många nya TV-app. har inte S-VHS !)

Min Luma 21" stereo TV köpt 1997 har S-VHS ingång via SCART-2, SCART-1 är förövrigt kopplad till en LUMA stereo video.

Bild blev det i färg men Luma är Luma. :thumbsdown:

/Milkman

Min 15 år gamla Luxor hade också S-VHS

Men nya apparater får man se upp med!

Min nya Video Panasonic har inte longplay och inga ingångar för video och ljud (med undantag för ett fulkomligt värdelöst scartuttag)och ingen möjlighet att koppla till en tredje enhet, vilket min 15 år gamla Telefunken har

Per aspera ad astra.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...