Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Efter byte av processor o moderkort så går det int


Lallare1

Rekommendera Poster

Hej

 

Som rubriken antyder så .. vill mitt XP inte starta, provar att starta i safe och alla andra lägen men det funkar inte, den hänger sig vid Mup.sys vid de flesta starter vid en del starter så kommer den inte ens dit. Jag förstår att jag måste formatera om hdd men jag behöver ta bort lite viktig info och så länge jag inte kan starta så kan jag inte formatera.

 

XP Prof bootar dock från CD'n men den är ÄRLIGT trasig så den går inte att läsa från, finns det ngt sätt att komma förbi detta problem? något litet program som man kan ha på diskett. (Jag är nu 10 mil från min dator och därför kan jag skriva det här)

 

Måste jag köpa en ny XP?

 

ASUS ´moderkort och en trist AMD 1200 Duron satte butiken i efter åskan sabbat rubbet.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Jag förstår att jag måste formatera om hdd men jag behöver ta bort lite viktig info och så länge jag inte kan starta så kan jag inte formatera."

 

Om disken fungerar så borde det räcka med att överinstallera XP för att "det mesta" ska "försvinna". Är det VÄLDIGT viktigt att det försvinner så använd något program för det före eller efter ominstallation. (Borde räcka att fylla hårddisken med en eller ett par stora filer). Kan ju vara åskan som påverkat HDn också.

 

Är din XP-skiva trasig så kontakta Microsoft.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...