Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad som åxå är irriterande.


Glenn Larsson

Rekommendera Poster

Glenn Larsson

Alla jädra epostvirus som tar upp 60% av mailboxen... Uppenbarligen finns det folk som fortfarande är så puckade att de klickar och kör filerna, och så får man 58 nya kopior på Klez-E och annat junk...

 

*Suck*

 

/Glenn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det som jag tycker är värst är ändå den tid det tar innan det görs något från ISP:erna.

 

Jag har en som skickar Klez till mig flera gånger om dagen. IP-adressen sitter i Belgien och jag har skickat abuse till dem ca 2 ggr om dagen i 2 veckor innan det hände något.

 

Men värst av alla är nog Telia, oftast orkar jag inte skicka några abuse till dem eftersom man måste gå och fylla i det där förbenade formuläret som de har på sin sida, istället för att kopiera mailhuvet och skicka vidare mailet med virus till dem så måste man klippa ut, klistra in, kryssa i och massa skit ...

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VARFÖR görs inget mot det - som det verkar - ohämmade virus- och maskkonstruerandet och utplanteringen?

 

En terrorism som dagligen orsakar enorma ekonomiska förluster... utom för tillverkarna av motmedlen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En terrorism som dagligen orsakar enorma ekonomiska förluster... utom för tillverkarna av motmedlen.

 

Kanske är en sammansvärjning mot privatpersoner och företag, av och med motmedel tillverkarna.

 

t.ex. Symantec kanske betalar, eller rent ut av har egna snubbar som skapar och sprider virusen :)

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

t.ex. Symantec kanske betalar, eller rent ut av har egna snubbar som skapar och sprider virusen

 

Liknande uppgifter dyker upp av och till. Jag är nog inte den enda betraktar dem som skrönor och blivande vandringslegender.

 

Dessutom känner jag mig ganska säker på att om "tillverkarna av motmedlen" satte sig att skapa virus, så skulle de vara lite bättre ihopkokade än de vi sett. Code Red, t.ex, gick på en ip-adress som snabbt dödades. Loveletter var det väl som använde sig av en av två ledtexter och gick att identifiera på bara det. Nimda fungerar bara på opatchade IIS-servrar...

 

Nu ligger Yahaa ute med en ordlista till ärenderaden som verkar hämtad från ett SPAM-filter och mycket riktigt åker ut som SPAM i de flesta anti-spamprogrammen.

 

Sådan tabbar skulle inte de snubbarna göra, känner jag helt visst på mig.

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det ligger närmare tillhands misstänka att det är som med klottrarfallet - att man kanske istället uppmuntrar "frilansare"...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förtiden behöver du knappast betala några klottrare, tycker att det finns tillräckligt med klotter så att "sanerarna" kan hålla på livet ut.

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...