Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur tar jag bort inernet på min dator som jag har


Mandela

Rekommendera Poster

Just nu sitter jag vid en annan dator på nedervåningen och jag behöver hjälp med att radera internet på den som jag har på mitt rum! För jag har inget telefonjack i närheten så jag kan inte ha internet så jag undrar när jag ändå inte använder internet så ligger bara det och skräpar på hårdisken. Jag vill radera det så jag kan får mer utrymme på disken!

 

Snälla hjälp mig!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du, radera internet är nog svårt det, t.o.m på din egen burk.....Om du menar explorer, så är det rätt bökig att få bort. Den kan nog anses som rätt nödvändig åxå...

//Dreben

_____________________________________________

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få något vettigt svar så bör du nog precisera dig lite grand.

Internet = Internet Explorer/Netscape?

Internet = Fjärranslutningen?

Internet = Modemet?

osv osv

 

/f

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det är Internet explorer som du vill avinstallera. Microsoft vill ju gärna se IE som en integrerad del av operativsystemet. Så att avinstallera det är nog, om än inte omöjligt, ganska svårt.

Även om du inte har någon möjlighet att koppla upp dig till internet så kan ju Internet Explorer vara bra att ha ibland om man vill läsa någon form av HTML-dokument. Många av de CD-skivor som datortidningarna skickar med har ju ett HTML-gränsnitt som man behöver en Webbläsare för att kunna titta på t.ex.

 

Har du inget annat skräp på hårdisken som du kan rensa bort för att frigöra utrymme?

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en möjlighet och det är att gå in i kontrollpanelen och klicka på LäggTill/TaBort program och där leta upp namnet Microsoft Internet Explorer och Internet Verktyg, men jag vet inte ärligt talat om det tar bort precis allt, lovar inget, och det är ju också så att vissa andra program m.m. ibland vill använda en webbläsare, t.ex. för att läsa html sidor.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Ladda hem IEradicator. Tror också att det går med trialversionen av 98lite eller 2000-XPlite.

 

http://www.litepc.com/download.html

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Men på min dator som jag har på mitt rum la jag in windows XP på när jag hade 95 så nu har jag 95 i C: och XP i D: Frågorna är : Hur tar jag bort 95:an och vad finnst det mer att rensa i D: utan att datorn pajar så jag får mer utrymme?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Oj, missförstod frågan :)

 

---

/Stefan Eklinder

 

I datorvärlden finns det väldigt många nollor, men ytterst få ettor.

 

Jonas Birgersson

 

[inlägget ändrat 2002-08-24 13:20:12 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...