Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vilket språk?


Fleichmann

Rekommendera Poster

Ska snart börja göra en hemsida som ska innehålla ett smidigt uppdaterings system, där det är tänkt att det ska finnas en sida med rubriken "senaste nytt". Skulle vara perfekt om man kunde programera så att det ser ut som ett e-mail, med titel, och sen en större meddelande ruta där de kan fylla i mer grundläggande text. Och avslutningsvis bara kunna trycka på en "Skicka" knapp för att det ska sändas till servern o uppdateras automatiskt,, lite likt ett forum, eller mer precis som killen på sidan www.m3dzone.com har.

 

Har tidigare läst C++, java, HTML mm. Men vilket språk ska jag behöva lära mig nu för att kunna fixa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PHP har en C lik syntax (kanske att ta i, men nästan) därför tror jag att du lättast skulle lära dig det.

 

Iofs beror det lite på vad det är för server som du hade tänkt lägga grejerna på. PHP funkar med de flesta typer av webservrar, ASP körs helst på Windows servrar.

 

Om du nu ändå kan java så kanske JSP och Enterprise Javabeans skulle vara nåt för dig? Det går ju oxå att köra på de flesta webservrar, kanske inte det lättaste att hitta ett bra och stabilt webhotell som stödjer det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

oj, nu blev det många språk :P,, Men om PHP har ett c likt syntax så tror jagdet lutar mot det.

 

Så om det inte finns någon som har några invändningar så satsar jag nog på PHP.

 

Tack för svaren

 

//ERik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om det inte finns någon som har några invändningar så satsar jag nog på PHP.

 

har inga invändningar alls, jag

rekomenderar dig att använda PHP :)

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...