Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kylning genom hemslöjd


CJ Björkdahl

Rekommendera Poster

CJ Björkdahl

Fixade extra kylning genom att dona med lite "hemslöjd". Tog en gammal 80mm kylfläkt från ett skrotat nätagg och monterade på lådans sidas nedre del. (Där det sitter en rad med hål för inkommande luft.) Givetvis krävdes det en del borrande och en del fräsande med både elborren och dremmeln, men bra blev det! (och till och med snyggt! :-)

 

CPU-tempen (den ligger nästan högst upp i lådan) har gått ner cirka 2 grader (denna varma dag!) och moderkortstempen ner med hela 8 grader!

 

(För att inte tala om hårddiskarna, minnena etc. där det inte finns givare som tjallar för Sandra..)

 

Snyggt blev det också, som sagt.. Synd att man inte kan klistra in bilder här, skall försöka fixa bilder någonstans..

 

Och ytterligare en gång: Det var helt gratis!

 

MVH

pedagogen

 

 

[inlägget ändrat 2002-08-21 21:09:44 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt!

 

Alltid kul att få höra om vad folk gör med sina datorer (förutom uppgraderar hårdvara)!

 

/f

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

Har nu lagt in en (dålig) bild på hur det blev. Bry er inte om den övriga sidan, den är automatgenererad på en gratissite i USA.

 

Jag får väl skaffa en lampa under skrivbordet så bildern blir bättre på webcamen..;-)

 

http://pedagogen.freewebspace.com/

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Det var "100 år sedan" jag la upp en hemsida sist.. Får väl börja fila på den, nu när jag skaffat en.. ;-)

 

Fylla med PC-tips å sånt.. Tänk, då har man å göra igen...

 

MVH

pedagogen

 

 

[inlägget ändrat 2002-08-21 22:16:35 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"LALLALALALALALLA!" *gapar och håller för öronen*

 

Varför skulle du göra så.. Bara lägga upp en sån bild å ge mig tanken att börja dremla i min ljuddämpade Chieftech-låda. Det hade varit utmärkt med en fläkt som satt sisådär i sidan. ;)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

Hehe.. Den låter faktiskt inte ett endaste dugg mer än tidigare.. Men är betydligt svalare..

 

Någon som förrsten vet hur man får å ä och ö utan att sätta browsern i unicode?

 

 

MVH

pedagogen

 

 

[inlägget ändrat 2002-08-21 23:41:34 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius
Någon som förrsten vet hur man får å ä och ö utan att sätta browsern i unicode?

 

Har du provat att skriva å ä och ö för å ä resp ö? :)

 

Eller skriver den om &-tecken som & kanske?

 

/Nisse

---

Frånsett att det inte fungerar, hur tycker ni att det verkar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Skall fortsätta med hemslöjden på hemsidan.. ;-) Tackar NisseSthlm:s tips, men eftersom sidan är "autogenererad" är den väl svår att "hacka" HTLM på..

 

Ska försöka fixa till den med FrontPageExpress eller vad det heter.. ;-) Blir väl troligen ännu värre...

 

Som sagt: det var ett tag sedan man fixade en hemsida.. Troligen går det fortare på telia.com, men det känns "friare" att ha sidan någon annanstans....)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...