Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Sälja hemsida

Dahlgren

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som har nån erfarenhet av att sälja hemsidor? Då menar jag inte att tillverka hemsidor åt folk utan mer att sälja en hemsida som har funnits ett tag med databaser fulla med information etc.

Det är nämligen så att jag har en sida som jag inte har uppdaterat på ett tag och jag hinner inte med den. Däremot tror jag att någon annan kanske vill ta över den.

Med tanke på all information i databaserna som samlats in under några år, innestående pengar på tradedoubler-konto och alla färdiga script för att lägga till nyheter, gästbok, annonssystem etc. så tycker jag att man skulle kunna ta något betalt för sidan eller?

Någon som vill kolla på sidan?

Sidan: www.kattens.nu

Någon som kan det här?

Tack på förhand!

Med Vänliga Hälsningar:

Micke

Micke,

Under årens lopp har det funnits ett flertal intressenter att köpa min sida.

Den erfarenhet jag har från dessa diskussioner är

- köparen är själv initierad i ämnet.

- köparen vet ganska väl vad han/hon vill köpa sidan för.

Mitt förslag är att du lägger ut en "blänkare" på din sida och ber eventuella intressenter att höra av sig per e-post till dig.

Förvänta dig inga stora pengar - den tiden är helt och hållet förbi.

Lycka till,

Dennis

Besök Sveriges ledande oberoende webbplats om MS Excel: http://www.xldennis.com

NumeriusNegidius

Jag sålde nyss en webbplats på Tradera.com. Jag fick futtiga 1275:- för den, men ändå... det täckte domännamnet precis, men det kändes bra att bli av med det överhängande kravet att behöva uppdatera...

Till saken hör att den var helt hårdkodad, men jag tror att den hamade i rätta händer! :)

http://www.itordlistan.org/ var det förresten... :)

/Nisse

---

Frånsett att det inte fungerar, hur tycker ni att det verkar?

Jag skulle utgå från antalet besökare, annonsintäkter, uppbyggnadstid och kostnader.

Besökarna ser jag som det viktigaste försäljningsargumentet för utan dem är siten bara en massa kod.

Kod kan man ju i och för sig också sälja men då brukar koden oftast vara anpassad efter köparen.

/JANspeed

[inlägget ändrat 2002-08-22 09:01:14 av JANspeed]

Magnus Gladh

jag gav bort min site till en annan eftersom jag inte kunde driva den själv.

Hade några som ville köpa den men han verkade seriös i att driva den vidare, tyvärr har det inte hänt så mycket så det kändes lite som jag valde fel person.

Så om du vill att siten skall leva kvar så kolla hur intresserad personen är.

Det bästa är dock att behålla siten och försöka få medlemarna att bidra med så mycket som möjligt genom att ge de möjligheten att skriva artiklar, forum, ladda upp bilder, sätta betyg på olika saker osv osv...

- Magnus

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...