Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Menyproblem


Bengt7

Rekommendera Poster

hej!

kan nån kika på

www.muskelbutiken.com/frame.asp

 

I menyn till vänster så har jag under den lagt en sökfunktion men den funkar inte att skriva text i... Kan någon säga varför och hur jag löser det!

 

har lagt en Div tag med ett z-index men vet inte om jag fått det riktigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

felsök genom att ta bort allt i klassen form, sedan tittar du ifall det fungerar.

 

Om det fungerar, lägg tillbaka det som finns en rad i taget, och testa, då lär du hitta felet. :)

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Efter en lång och hjältemodig felsökningsinsats, kan jag meddela att felet ligger i denna rad:

 

#divSlideCont{position:absolute; z-index:10; left:0; top:100; height:600; width:170; visibility:hidden}

 

Jag antar att syftet med height:600 är att någonting ska hända om man klickar utanför menyn, men eftersom height är 600, så når den över den position som innehåller din <input>, som därför inte reagerar när man klickar på den. (Man kan iofs klicka på kanten av textboxen. Då funkar det faktiskt, men det är kanske mindre användarvänligt ;)

 

Lösningen är att 1) antingen dynamiskt ta reda på hur hög menyn verkligen blir, och 1b) sätta vidden ovan till detta värde, eller 2) att bestämma det på förhand och hårdkoda värdet...

 

/ Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...