Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Photoshop - Kopiera bildavsnitt till annan bild


stickans

Rekommendera Poster

Någon här som vet hur man I Photoshop 4.00 eller PaintShop Ppro 7 flyttar ett markerat område som t ex ett ansikte från en bild till en annan. Har testat med Lasso Tool… Kunde där inte markera ansiktet men markera och göra att runt omkring vitt och sedan med Color Range markera det vita, ta ”inverse” och kopiera ansiktet. Men när jag sedan klistrade in ansiktet fick jag det inte som ett nytt lager som jag kunde flytta runt – utan ansiktet hamnar på ett och samma ställe i den nya bilden… Finns någon här som vet hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Photoshop.

 

Markera ett område, håll nere CTRL och klicka-dra det markerade området till den andra bilden. Släpp knapparna. Klart..

 

 

...för att det ska bli ett nytt lager måste den andra bilden vara av typen RGB eller CMYK och inte en indexerad, duotone eller svartvit - har jag för mig.

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej Weyland!

Här kommer verkligen ett högst senkommet tack för din hjälp. Har frågat här ett par gånger tidigare och då fått reda på per e-post om någon svarat - men det fick jag inte denna gång så jag trodde inte njag fått något svar.... Ser nu - hade säkert glömt kryssa i...

Ska testa nu - men känner mig övertygad om att det ska funka om jag gör som du sagt...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...