Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vaf*n!


brorsan

Rekommendera Poster

Visst, skattebeskedet har kommit men det hade gärna fått dröja, 35 000 i kvarskatt....

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte jag heller, och jag håller med Andersson_, men dock väntar jag mig bara drygt 5% av hans "skatte smäll"..:) så dom får vänta ett tag till dom hökarna.

//Dreben

_____________________________________________

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det oxå, var fin btw, men jag frekventerar andra forum oftast numera....är dock alltid värt att titta till eforum; skulle man klaga på något så är det väl isåfall att det är lite för cozy numera. det var fler smaskiga konflikter, som krävde moderering, på den "gamla goda" tiden hehe ;)

 

/PaleRider

Powered by Mandrake Linux 9.0 Beta 3 *xcellent*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe okiez, får sätta igång nån Linux-är-bäst-och-windows-suger-stenhårt-tråd så det blir lite flaming då ;)

 

.:def:.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhm... får man inget besked när dom pengarna trillat in i form av nåt typ lönekuvert eller nåt.? Massa pengar tillbaka ska jag få, får vänta o se när dom trillar in... men alla får dom nu i augusti eller?

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

"En dator som tänker? Du menar som ett skepp som simmar?"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För att du ska få dom insatta på ditt konto måste du har berätta för skattekontoret vilket kontonummer du har, annars får du en vanlig postgiroutbetalning som du får lösa in på posten (eller vem det nu är som har hand om det?)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad för det!! Jag får 55000 i kvarskatt!!

Hur gör man? För att åstakomma något sånt? Jag blir nyfiken - inte sugen. Absolut inte. ;)

 

Jobbar man svart hela året å sen sista december går man till skattemyndigheterna å deklarerar inkomsten?

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej man jobbar inte svart.... Jag har eget företag och då gör man sk preleminära deklarationer där man gissar hur mycket man kommer att tjäna. Sedan betalar men skatt efter denna gissning. Har man tjänat mer än vad man gissade, får man kvarskatt och har man tjänat mindre än man gissade så får man tillbaka....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du ska få dom insatta på ditt konto måste du har berätta för skattekontoret vilket kontonummer du har, annars får du en vanlig postgiroutbetalning som du får lösa in på posten (eller vem det nu är som har hand om det?)

 

kommer faktiskt inte ihåg om jag skrev något kontonummer, men jag hoppas det :)

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhm... får man inget besked när dom pengarna trillat in i form av nåt typ lönekuvert eller nåt.? Massa pengar tillbaka ska jag få, får vänta o se när dom trillar in... men alla får dom nu i augusti eller?

Jodå, du får ett brev från skatteverket att dom satt in pengar på ditt konto. Men jag brukar få det brevet en vecka efter att jag fått pengarna. Ett tips om du har bakomat: Ta en kontouppgift, du kanske redan har fått pengarna!!!

 

Dom som gjort en förenklad deklaration borde få pengarna nu, men dom som har gjort en "försvårad deklaration", alltså inte den förenklade, får vänta till början av december.

 

Gå in på www.rsv.se och kolla den ritade gubben till höger:

till konto 12-18 augusti, utbetalningskort 19-23 augusti.

----------------------------------

//Bewern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får 203 kr! YIPPEEE!!! men det verkar vara mkt mer än de flesta här får ;)

-------------------------------------------

/MrMicke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I'll beat ya!

 

2600-någontingen - nästan rekord, och elit sifferkombination :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade inte fått något idag, antar att jag glömt fylla i mitt kontonummer =)

 

har för mig att jag landade på runt 1000:-

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan nog inte lita på RSV. Mina pengar är också försenade, de skulle sättas in på kontot, men kontot är rätt så tomt fortfarande. :(

 

Är i stort behov av tusen-lapparna jag lyckats 'få fram' genom att skattefuska lite här o där lite diskret. Hoppas de inte kommit på mig... *rädd* heheh

 

 

Almir - ;)

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

 

[inlägget ändrat 2002-08-20 22:52:21 av TicoRoman (Almir)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeah! Idag ramlade dom in! :) Nu blir det ner till bolaget och köpa några lådor Norrland.. :)

 

.:def:.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...