Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

slut på miljöutrymme i DOS


guran2

Rekommendera Poster

Jag har just installerat forte_jdk,alltså sdk 1.4.0 tillsammans med ett programmerings IDE: Forte for Java.Jag läser en tutorial i Java("The Java Tutorial" från Sun)Då jag klickar för att köra exemplen där kommer det upp ett DOS fönster(sedan man angett att man vill köra från "dess aktuella plats") som säger "slut på miljöutrymme"

Tidigare i denna tutorial har detta gått att göra utan problem då jag använde jdk 1.1.8 och Textpad,

men jag var tvungen att uppdatera då swing exemplen bara går att se med den senaste Java plattformen.Textpad har jag kvar ännu, och jag borde väl nämna att det går att köra exemplen i tut. om jag öppnar dem från antingen textpad eler Forte.Mina undringar är nu:Varför går det inte att köra programmen direkt från länkarna i denna tutorial och vad betyder felmeddelandet slut på miljöutrymme i DOS ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jerker olofsson

Om jag kommer ihåg rätt så är miljöminne (environmental memory) det minnesblock där shell variabler lagras.

Skriver du exempelvis :

set foo 5

 

så sparas denna koppling mellan $foo och 5 just i detta minnesblock.

 

utökning av "path:en" kan också medföra att ditt env-minne tar slut.

 

Pröva en sökning på nätet alt msdn så kanske du hittar någon. Jag kommer igåg att i gamla 4dos så kunde man lösa det genom att starta 4dos med /e [minnesstorlek]

 

Alternativt, försök rensa upp bland dina set kommandon..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 98 ( 2:a utg)

Jag avinstallerade Forte för jag tyckte att det var ett otympligt ide. Men nu har filtilläggs associationen försvunnit helt och hållet för-.JAVA, så nu går det inte att öppna Java filer i Textpad heller(Textpad ikonen har försvunnit och ersatts av windows ikonen(flaggan)på alla java filer)Det hjälper inte att försöka skapa en ny sån association under "Mappalternativ" i Utforskaren för då får man ett meddelande om att .java redan används för filtypen "javafile_ce" men vad detta skulle vara för fil vet jag inte, den finns ju inte i listan.Är det nån som har en ide vad man kan göra ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...