Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD från laptop till video blir s/v?


AlexS

Rekommendera Poster

Jag har en HP laptop med ett ATI rage mobility-kort som har SVHS ut. Tänkte flytta bilden till tvn via min video, så jag köpte en scart-kontakt på Clas Olsson med ingångar för ljud och SVHS. Att i bildskärmsinställningarna välja tvn som sekundär visningsenhet funkar bra men det finns ingen som helst färginformation, bilden är svartvit. Först trodde jag att det berodde på någon inställning i datorn, men när en bekant dagarna efter gjorde samma sak med sin Powerbook och fick exakt samma resultat började jag undra om det hade något med kablarna att göra osv.

 

Finns det någon som har erfarenhet av detta och vet hur man åtgärdar det hela? Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Problemet då det blir s/v brukar vara att tv t ex inte klarar NTSC som är den amerikanska standarden på bildformat. Är det en Region 1 film ni testat med??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan din TV/Video ta emot SVideo? Om de kan de, har du ställt in TV/Video att ta emot SVideo? Oftast har moderna TVmottagare flera AV-kanaler varav en kan ta emot S-Video, så prova att växla mellan AV-kanalerna.

Gör en sökning på Eforum. Det finns massor av trådar som behandlar dator och TV problem.

 

MVH// Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...