Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Dator Eran

Andi

Recommended Posts

Kristianstad

Bill Gates :)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

Kristianstad

Tråden hade kanske passat bätte i Datorkrig? ;)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

Kristianstad

Kanske:

Douglas Engelbart - mannen som uppfann musen (datormusen).

/ Kristoffer

Kristianstad
Håkan Lans konstruerade t.ex en lådbil med motor. Några år senare byggde han en hel ubåt som kunde dyka ända ner till 110 m. Han första stora berömda uppfinning var ett slags pekdon som han använde när han ritade kurvor i en dator. Datormusen var född! Det finns dock delade meningar om vem som är uppfinnare till musen, för ungefär samtidigt så höll en amerikan, Douglas Engelbart, på med en konstruktion som fungerade på samma sätt som Håkan Lans. Det var Engelbart som fick patentet på musen.
(http://www.nasbydal.taby.se/projekt/Inventors/lans/hakan_lans.htm)

/ Kristoffer

har inte tittat dina länkar, men jag tycker att Tim Berners-Lee borde få vara med. (namnet kan vara felstavat)

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

Jo.. nu när du säger det... har jag för mig att det stämmer, dom nämnde det i en dokumentär om honom.. :)

.:def:.

Alla privat personer, som köper....

//Dreben

[inlägget ändrat 2002-08-23 08:47:38 av Dreben]

Inget fel på dom..men jag skulle inte orka att vidhålla diskutionen om det. För det är lite tjockt just nu....

Men ok då..

DoD JUSTiSO, RoR....

Dom har nog igentligen haft/har en betydane del i dator utvecklingen ! För säga vad somhellst om pirat kopiering, men det genererar många kunder till programutvecklarna och därmed så måste även hårdvaru tilverkarna uppdatera sig för att kunna svara på kraven som ex proggutv ställer....För så är det.

Det är nog rätt trovärdigt att kalle i busken sitter hemma och laddar ner ett progg för x antal sek, nästa vecka säger han till sin "chef" att det finns ett program som jag har testat hemma, som nog skulle underlätta för situation och höjja vår pruduktivitet med x%, men det kostar x sek. Chefen undersöker om kalle har rätt, och kommer fram till att han har det, och köper en applikation som han veckan innan inte visste fans. Ok det kan ju vara dålig reklam från progutv, men dock så fick dom gratis reklam av DoD, och fick av dom sen en kund....

:)

//Dreben

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...