Just nu i M3-nätverket
Jump to content

D-Link DI-804 + Telia ADSL *PROBLEM*

sweiso

Recommended Posts

Jag har strul med att logga in på vissa ftp-servers, jag måste ställa in "passive mode" i ftp-programmet. Är det för att jag inte konfigurerat inställningarna rätt i DI-804:an? Jag har 2 datorer + routern. Om det finns någon som har konfigurerat denna router till Telia ADSL + 2datorer innanför firewall, tag gärna kontakt med mig eller skriv ett inlägg.

Samma sak hände mig.

Du måste confa de portar som skall

vara öppna för dessa program.

Detta problem uppstod för mig när servrarna använder andra portar än 21.

Samma för dig?

Jag har dock inte orkat gjort något åt det än utan kör i passive mode.

Same shit, different day

Jepp, den servern som strular ligger inte på port 21 utan på port 8090.....Jag har confat d-linken att ha port 8090 öppen både TCP och UDP.

Det som är skumt är att även när jag har "Passive mode" inställt så "fryser" ftp-programmen efter en 5min eller 50mb dl...

Det är märkligt tycker jag iaf. Jag ska prova att ringa support o jiddra med dom om detta.

Förresten, i natt så drog jag hem en del prylar från den servern, det gjorde jag efter att jag confat om d-linken och plockat bort porten 8090 i inställningarna och sedan körde jag i "passive mode" i FTP-programmet. det fungerade iaf att dra ned 450mb utan avbrott.

Hm, det lät skumt....

Skriv gärna nån mer kommentar om hur det går.

Själv har jag problem med att få VPN att fungera mot jobbets nätverk.

Pratade med dem på supporten idag, och fick tips att ladda hem senaste firmwaren.Skall testa detta ikväll när jag kommer hem från jobbet.

Same shit, different day

• 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...