Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradering


M.a.d

Rekommendera Poster

Var i dag iväg till EMT i Farsta för att uppgradera min T65.

Men det blev aldrig av. Dom har nämligen börjat ta betalt 150:-

 

Har ju fått göra det tidigare där gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa inne i stan, t.ex PUB-huset Drottninggatan, Signalstyrkan/Anovo Kungholms Torg, Saléns-huset Norrlandsgatan. Där har jag uppgraderat för 1 månad sedan utan att de tog betalt. Annars finns fler adresser här. Klicka på Service och Sweden:

 

http://www.telesupport.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Hellquist

Jag har fått för mig att det är gratis om du har garanti kvar. På Ynglingagatan var dom trevliga men i Farsta är det sällan någon kö. PUB är det alltid kö på, minst 15 minuter. Norrlandsgatan var det ingen kö på men då var jag där mitt under semestern på morgonen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska vara kostnadsfritt, serviceställena får nämligen betalt av SE för varje uppgradering/service dom gör så länge det är garanti kvar...

 

Värsta jag varit med om är en SE SP(ReConnect/EMTS Center

Regementsgatan 8) i Malmö som ville ha 350:-(!!!) för att göra en uppgradering som tar 10minuter på min T68.

 

 

SE = SonyEricsson

SP = ServicePoint

 

 

---

stoffe-2k, Rated R for language, violence, drug use and some sexuality

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det ska vara kostnadsfritt, serviceställena får nämligen betalt av SE för varje uppgradering/service dom gör så länge det är garanti kvar...

 

Tyvärr är ersättningen till serviceombuden väldigt låga, så det är inte speciellt förvånande att vissa serviceombud börjar ta betalt. Men sen tycker man ju att ett företag som EMTS borde ju ha tillräckligt med pengar för att kunna uppdatera utan att ta betalt :)

Hamnar man i den situationen att det serviceombudet där man bor tar betalt för uppgradering och det är långt till nåt annat är det bara att slå en signal till SonyEricsson på 013-24 45 00

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack, men vad innebär en uppgradering?

 

En uppdatering av telefonens programvara. Dvs serviceombudet lägger in en nyare version (om nu en sådan finns) av mjukvaran i telefonen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Hellquist
vad innebär en uppgradering?

 

Som exempel på vad en uppgradering rent praktiskt kan innebära kan jag berätta om min telefon. Där blev menyhanteringen märkbart snabbare och jag fick ett nytt menyalternativ som inte fanns förut.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

 

Har percis køpt en T65 og tycker meny är trøg plus att den vill ikke ta imot sms i blad ,,måste sende ett eget då kommer det massor...

 

Hur se man vilket version av programvara man har?

 

Kan man ladde hem dom senast oppgraderingarna eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att se programvaruversion, tryck > * < < * < *

< = vänsterpil

> = högerpil

 

Du kan inte själv ladda hem uppdateringar, utan måste gå till en Service Point. Adresser hittar du här:

 

http://www.telesupport.se/

 

Tryck "Service" och välj land.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Takk før den hjelpen..

Såg att min ver. var R3A010 så då kansje det hjelper med att få ny..

 

Det er grattis? telefonen er ju endast 2 veckor gammal..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Såg att min ver. var R3A010 så då kansje det hjelper med att få ny..."

Det finns nyare version R5A010 som kom i slutet på augusti. Ev. har ännu nyare kommit.

Har du garanti ska det vara gratis, åtminstone i de orter/städer där flera Service points finns. Vissa Service points (som är ensamma på orten) har börjat ta betalt. Men det ska dom inte behöva göra, eftersom de får ersättning från Ericsson för varje uppgradering. Kontrollera först vad som gäller.

Eventuellt får du ta back up på telefonboken innan uppgradering. För att vara säker.

Det finns program för detta bl.a. PhoneBackup, som finns att gratis hämta här. Finns under "Software":

 

http://www.christersson.org

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

R5A010 är fortfarande senaste..

 

om de tar betalt eller inte beror lite på vad de har för avtal med SonyEricsson. Vissa ombud får endast ersättning för de servicar där de själva sålt telefonen, dessa får ta betalt om telefonen inte är köpt hos dom, men pratar man snällt kan man säkert få dom att uppdatera gratis :)

 

De ombud som inte har rätt att ta betalt för service är (dock har vissa infört en avgift om man vill ha servicen gjord direkt) bla Anovo, EMTS, Engström Telecom och Service Åström

 

[inlägget ändrat 2002-10-11 19:44:55 av Cytech]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...