Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sista chansen att påverka Eforum 5.0


Erik Junesjö

Rekommendera Poster

En idé till...

 

Möjlighet för moderatorer att flytta trådar till andra forum där de passar bättre.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=307895

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 68
  • Skapad
  • Senaste svar

En kort tanke om den nya sökmotorn, jag skulle vilja söka på de inlägg som jag startat under den tid jag lekt här, går det att ordna ??

 

Skulle även vilja ha default sorteringen vid första sökningen på nyaste först och inte bäst träff.

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha några fler färger i texten

 

Jaaa du verkar vara den enda förutom mig som vill ha en färggladare Eforum, i alla fall om man läser tråden "Färggladare Eforum vill vi ha" som jag startade för en tid sen. INGEN svarade och höll med :) taskigt :)

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=296094

 

Hoppas de i alla fall lägger till den här funktionen. Det är ju den enklaste förändringen man kan göra... *håller tummarna*

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idén har väckts tidigare, med ingen större entusiasm. Så jag tar och dammar av den igen.

Att kunna följa Eforum med Wap. Och göra inlägg. Många gånger under arbetsdagen och resan till/från jobbet skulle det vara perfekt med den möjligheten.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke till, ang. smileys :)

Varför kan de inte visas som just en gul smiley? Så ser jag dem i mobilen (mobil med färgskärm av icke okänt svenskt företag).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså vi har diskuterat detta nya forum hur länge som hälst nu, och det kan vi fortsätta mé om inte Erik (lr nån annan från eForum gänget) säger "Ja", "Nej", "Detta kommer jag fixa", "Nej detta går inte, tyvärr" osv...

 

Som Maratonmannen skrev så tar vi upp gamla idéer med jämt mellanrum för ingen har svarat på dom...

 

Skulle vá bra mé en lista där man kan se vilka ändringar som Erik o gänget kommer göra, så vi slipper ta upp dom här, om o om igen.

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka ändringar som Erik o gänget kommer göra

Eller vilka de inte kommer att göra. Så slipper även dessa att dryftas.

Om inte nån kommer med övertygande argument för motsatsen.

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det ! Blir det större eller justerbar 'skriv inläggs'- ruta eller ??

 

Kan man inte få titta på den där krav-spec'en som 'kunden' krävt ?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte tänka sig att det, bland inkonerna på varje inlägg, fanns en ikon som kunde kallas "Begäran om privat dialog" eller någonting liknande.

Vad som dkulle hända när jag trycker på denna ikon är att ett e-mail skickas till den som skrivit inlägget med en begäran om privat dialog. Mailet skickas från E-Forum så att inte mottagaren e-mail-adress visas för mig. Mailet innehåller endast en text om att "samoht" på E-Forum önskar en privat dialog angående ditt inlägg i tråden xxx på E-Forum. Om detta är OK så skickar du ett svar på detta mail till xxx@yyy.zz.

På detta sätt utväxlas E-mail-adresser på ett tämligen skyddat sätt.

 

---/samoht

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle funka, fast om man fick välja skulle jag personligen föredra att inte få det i mailen utan som en notifiering nästa gång jag besökte eForum. Dels för att stimulera återbesök (vilket borde gynna idg) men framförallt för att jag förmodligen ändå vill se tråden när jag mailar tillbaka och då måste jag ju ändå surfa iväg till eforum.

 

Typexemplet som jag ser framför mig är om jag skrivit nåt svar som är lite anpassad till att att andra ska kunna följa tråden och vill avsluta med ett "Du har fått min mailadress, får du ändå inte ordning på det kan du väl hysta iväg httpd.conf i ett mail så kan jag kika på det".

 

Eftersom smaken är som baken är det naturligtvis allra bäst om man kan välja om man vill ha en sån där grej i mailen eller nätsa gång man loggar in, fast det finns gränser för hur kul det är att hacka logik i asp-sidor :-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

annars kan man lösa det genom att idg skickar det personliga medelandet med mail till den berörda personen Utan att lämna ut mailadressen. Detta ska man givetvis kunna förhindra i sin profil eller tillåta för enstaka personer.

 

[inlägget ändrat 2002-08-16 15:43:53 av Mean]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Det kommer inte att bli någon tjänst för privata meddelanden. Det blir för komplicerat att göra det så bra att det inte kan missbrukas.

 

Jag kan tipsa om att skaffa en anonym mailadress som ni kan lägga ut när ni vill bli kontaktade. IDG har en som du kan använda med samma login som på eforum:

http://webmail.idg.se/

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man startar en ny tråd så vore det bra om eforum kollar om det fins liknande förfrågningar tidigare och rekommenderar författaren att läsa dessa först.

 

Man kan också kolla om det finns identiska inlägg och förhindra dubbletter.

 

-------------------------------------------------

Den som är riktigt smart inser att han är riktigt korkad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om någon lagt detta förslag, men jag ids inte läsa igenom hela tråden.

 

Jag tycker det skulle vara bra med en stavnings kontroll funktion.

Det finns alltså en knapp för detta, och när denna görs förhandsvisas inlägget med de felstavade ordet färgade och understrykna.

 

Läs hur Ms och Intel planerar att ta över din dator:

http://www.cl.cam.ac.uk/users/rja14/tcpa-faq.html

http://neworder.box.sk/board.php?thread=94628&did=edge5304&disp=94628&closed=1

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Erik skriver 020813:

Hej!

Nu ska vi om några dagar börja byggandet av Eforum 5.0.

 

Om du har en smart ide som inte kommit upp här tidigare så är du mer än välkommen att bidra med den såhär i elfte timmen.

 

Det skulle även vara trevligt om du gjorde en lista på de ideer som du tycker har varit bäst av de du sett listas i detta forum.

/Erik

 

Nå, hur går det med 5:an?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det undrar jag oxå!

 

Kan vi inte åtminstånde få en ToDo lista på vad ni kommer att förändra, nya fynktioner och vad som eventuellt inte kommer att finnas i den nya versionen...så vi vet vad vi har att vänta...:)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Nå, hur går det med 5:an?

Vår webdesigner Rushen har varit upptagen med att designa om idg's samtliga tidningssidor. Eforum 5 har därför blivit nerprioriterat.

 

Jag vet idag inte när han kommer att börja med Eforum.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...