Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Litestep <=> Windows98?


Marcus Widén

Rekommendera Poster

Marcus Widén

Jag tycker debatten om vilket operativsystem som är bäst, i sig själv är ganska banal. Själv tycker jag att man ska välja det OS som passar ens egna syften och krav.

 

Jag satt och tänkte på det här med personliga inställningar för sitt OS och om hur alla klagar på att Windows stänger ute användaren. Kom och tänka på Litestep, ett "skal" för Windows95/98. Litestep bygger ju på Windows funktioner. Man förlorar ingen funktionalitet i Windows och man får ett snyggare utseende på sitt skrivbord. Man kommer också ifrån en del av de vanligaste existerande arbetssätten i Windows.

 

Frågan är nu, om min nuvarande Windows konfiguration fungerar bra, kommer Litestep att kunna ge ytterligare lite mer kraft och snabbhet åt mitt system? Kanske ge ett lite stabilare system? Kan Litestep vara något att fortsätta använda i framtiden, ur utvecklingssyfte sett?

 

Jag tycker att Litestep verkar vara ett intressant alternativ. Någon som tycker detsamma?

 

/Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

För varje inlägg som man postar får man 1 poäng.. Verkar som om vissa postar vilka slags inlägg som helst bara för att dom vill hamna i Tio i topp listan..

Eller har jag fel? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom detta är en datorkrigsdebatt så;

Släng ut Windows och installera Linux eller ****BSD med Afterstep eller Window Maker. Det kommer att ge din dator mycket mer prestanda än Windows kan drömma om. Litestep är en Afterstep kopia (långt ifrån färdig) som i sin tur är en kopia av NeXT Step. Window Maker var tänkt att bli en form av NeXT Step men utvecklades i takt med GNU Step till något helt eget (och mycket bättre, imho!).

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...