Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutin till Logitech tangentbord


Okalettos

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har Windows´XP och försöker hitta en drivrutin till mitt tangentbord, så att jag någon gång kan få utnyttja snabbknappar i form av volymreglage mm :).

Tangentbordet är ett högst vanligt Logitech Internet Keyboard, modell Y-SE8. Jag har sökt på tillverkarens hemsida och man kan t o m söka efter ett visst modellnummer för att pricka rätt, men mitt tangentbord hittas inte, varken på den svenska eller någon annan sida. Det är ju inte så gammalt, kanske 1år, så de måste väl ha iaf någon "gammal" drivrutin..för Windows2000 om inte annat, tycker man iaf. Men jag hittar ju inte någon alls, ens till 2000, ME, 98..

 

Någon som har en bra lösning?

 

Mvh Gunnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kikar på denna länk så ser du att ditt keyboard Y-SE8 finns med. Klicka på "Browse Drivers", "Keyboard", "Logitech" och sedan "Primary link" så kommer du till Logitech för att ladda ner:

 

http://www.thedriverdepot.com/finalpick.asp?Device=Keyboard&Brand=Logitech

 

Eller så går du direkt till Logitechs sida och hämtar version 1.83 som är för alla operativsystem från 95 till XP. Du kan också där välja språkversion:

 

http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/software&CRID=310&contentid=5009&countryid=14&languageid=1

 

[inlägget ändrat 2002-08-11 15:54:28 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Maratonmannen,

 

Ja, de har tydligen ändrat upplägg sedan jag sist laddade ner en drivrutin, till Windows98/ME, då fanns det en enskild rutin för varje modell. Synd bara att de idag skriver ut en modell överhuvudtaget, när de egentligen bör skriva ut vilken modell-TYP rutinen är gjord för, dvs flera modeller. De har väl bara missat att ta bort modellnamnet och istället nämna typ av tangentbord (som inkluderar fler modeller, bla då min).

 

Jaja, nu fungerar det, dock inte med Winamp3.0 som släpptes för ett par dagar sedan, kanske en bugg.. Winamp 2.8x går finfint ihop med tangentbordskontrollerna, smidigt!

 

Tack för hjälpen.

 

Mvh Gunnar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...