Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nya palm med OS 5.0


Sindar

Rekommendera Poster

Tjena!

 

sitter här i valet och kvalet och håller på att välja handdator. har bestämt mig för antingen M500 eller att vänta på de nya som mkommer med Palmos 5.

 

Då jag är student och därmed har begränsade resurser vill jag veta vad de nya kommer att kosta när de kommer till sverige.

 

i alla fall vad indikationerna säger.

 

MVH

Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Jag vet inte vad de kommer kosta, men jag har svårt att tänka mig att de kan ta betalt mkt mer betalt än vad de tar för nuvarande värsting (ca 4000:-).

 

De nya med Palm OS 5 kommer sparka rumpa. Snabbare processorer (ARM) och sånt gottigt. Jag skulle helt klart vänta. Prestandan kommer vara i klass med Pocket PC, men använda Palm OS. Kominationen lär bli hur bra som helst! :)

 

/Nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det den inte kan?

 

Kan och kan...

 

Jag menade bara att Palmen kanske mer är en "filofax" än en riktig dator.

Mera PC-känsla över PocketPC, kan man t ex pilla i registret på en Palm?

Men det är klart, har man lite svårt för MS så är säkert valet lätt.

 

Det tycks finnas ett slags motsatsförhållande mellan de olika PDA-typerna?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är syftet med ditt handdatorägande? En ny pryl eller ett nyttigt verktyg?

 

Jag köpte en begagnad m500 för 2000:- och jag är riktigt nöjd. Den har ingen färgskärm, spelar inte upp video eller MP3-filer. Däremot så behöver man aldrig oroa sig för att batteriet ska ta slut, den är snabb och det finns massor av program att hämta till den.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...