Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anonymitetsproblem vid bevakning


Starre

Rekommendera Poster

En sak som jag tycker borde åtgärdas gäller att anonymiteten ska bibehållas även när du väljer att bevaka en specifik tråd.

 

När du får ett bevakningsmail från en tråd så upptäckar man snart att mailets Till-fält innehåller de bevakandes mailadresser.

Detta kan undvikas genom att Till-fältet innehåller en standardadress och att de som bevakars adresser läggs i "hemlig kopia".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"När du får ett bevakningsmail från en tråd så upptäckar man snart att mailets Till-fält innehåller de bevakandes mailadresser."

Precis vad jag tänkte skriva om då jag kom hem från tunnelbaneresan efter jobbet. I min mobil kollade jag bevakningsmailen. Och i en av dem så såg jag i "Till-fältet" inte bara min mail-adress, utan en rad övriga som hade samma tråd på bevakning. Då jag kollar på min Outlook på min PC nu så är det tomt i alla bevakningsmails "Till-fält".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Outlook 2000 du har?

 

Jag har Outlook Express 6.0 och där syns allas adresser. Tror du att IDG har uppmärksammat detta problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Är det Outlook 2000 du har?"

Det är Outlook 2000 (använder ej Outlook Express). Och då jag tittar i "Till-fönstret" på bevakningsmailet i denna tråd, så står endast min mail-adress. På de övriga jag fått idag är det tomt i "Till-fältet". Kanske för att jag läst alla dessa i mobilen. Rimligtvis borde fler ha samma fenomen som oss. IDG kommer säkert att uppmärksamma detta.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Konstigt att Outlook 2000 och Outlook Express skiljer så mycket på den punkten."

Jag testade att ta ditt senaste svar i Outlook Express 6.0 (Internet Explorer 6.0 och XP pro), men i "Till-fältet" finns inga adresser. Utan där står: Inget.

Kanske det handlar om olika inställningar i våra Outlook Express?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Antingen inställningarna eller Internet-leverantören. Jag har ComHem."

Och jag har Telia ADSL. Men vi är väl överens om att man inte ska kunna se andra bevakandes mailadresser. Vilket jag hittills bara kunnat se vid ett tillfälle i mobiltelefonen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En snabbkoll i Outlook, vilket jag normalt inte använder, så ser jag i ett meddelande som jag själv skickat To; och Cc: raden. Detta om jag valt att se "message header" annars visas enbart To: raden.

 

Kanske räcker detta för en terminering av ena delen av denna diskussion.

 

/T

 

[inlägget ändrat 2002-08-07 18:32:13 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är vi överens om det. Att andra ska kunna se ens mailadress är inte acceptabelt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailadresserna visas ibland och ibland inte. Men de FINNS iallafall alltid i mailheadern, om man väljer att kika där.

 

---

eller fanns kanske är mer rätt, för nu finns de inte ens där.

---

 

\\Anp

 

 

[inlägget ändrat 2002-08-07 19:57:37 av Anp]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Det hela berodde på ett litet fel jag gjorde i koden när jag ändrade en sak. Detta är fixat nu.

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...