Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken CPU?


slackie

Rekommendera Poster

Nu kommer ett tämligen farligt inlägg som jag skulle tro kan leda till en del "online fajter" =). Jag sitter själv med en p4 2,4 som rullar fin-fint =). Funderar starkt på att sätta upp en till burk i vardagsrummet därhemma som kan bli ngt av en medie/spel burk. Frågan jag ställer till Er är vilken CPU plattform man ska använda sig av. Är nyfiken på AMD - dock måste jag tillägga att jag inte har så goda erfarenheter då jag en gång köpte en AMD K6-3 500mhz som var förbaskat slö! Det var som sagt ett tag sedan och jag tror att AMD gjort stora framsteg sedan dess. Men hur är det när det gäller kompabilitet, överklockning osv?? Celeron har ju alltid varit favorit när det kommit till överklockning. Vore väldigt tacksam om ngn kunde ge mig grundläggande info om CPU plattformerna! All hjälp uppskattas stort och jag tror att det är flera som grubblat över detta tämligen uttjatade ämne.

 

 

'Everything is simple, just a matter of knowledge'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror att det är flera som grubblat över detta tämligen uttjatade ämne.

 

ROTFL ;)*torkar tårar* .. veckans kommentar ? finns det verkligen ngt mer att grubbla över om ämnet är "tämligen uttjatat" ? och det är det ... köp en grüber istället, dom är bäst alla gånger ... amd, intel och motorolle suger kanalvatten, vet minsta kotte =)))

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, dåligt formulerat - mitt åtg.

(det e sent =) )

Vad jag menade var att om ngn kunde diskutera detta på e-forumet då detta tycks vara ngt som en del personer går o grubblar/diskuterar men utan ngn kompetens eller egentlig kännedom - vilket ofta resulterar i "myter" och kvalificerad skitsnack. Nästan alla som jag stött på menar att AMD regerar medan Intel suger och tvärtom...

 

did I make myself clear? ;)

 

 

'Everything is simple, just a matter of knowledge'

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P4 har lägst energibehov, dvs potential för minst fläktbuller.

ATI Radeon 8500 har _bra_ TV-ut och drar ca 30W mindre än Geforce, mindre fläktbuller.

 

 

Only for Fun

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ekonomin viktigast är amd det självklara valet, är ekonomin inga som helst problem, tjacka en p4 2.53 ghz med 533 fsb.

 

en amd xp 2000+ kostar runt 1450 kr och för mellanskillnaden mellan den och p4 2.0 Ghz som kostar 2600 kr ungefär kan du köpa förbannat bra kylning och klocka den till 2500+. minst.

men som sagt, har du massor med pengar kan du ju lägga ut nåra 8 000 kr på en p4 2.53 ghz.

 

Covante

 

 

bleh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...