Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Okalettos

Urklippshantering i Windows XP (text-urklipp)?

Rekommendera Poster

Hej,

Jag skrev precis ett långt (väl genomtänkt) meddelande i ett formulär på Internet, det tog ca 1 timme (ganska långt alltså). Under tiden jag skrev så kopierade flera jag texten flera ggr, ifall ngt skulle hända (som det gjort nu!) Och innan jag skickade meddelandet så gjorde jag en sista kopiering för att kunna använda texten igen.

Efter det tänkte jag skicka samma meddelande per e-post till ett par personer, och var då inne och grejade med Outlook Express med e-postadresser. Jag kopierade då en e-adress, mm. När jag sedan skulle klistra in texten i mailet så dyker epost-adressen upp, pulsen stiger till ca 150!!

Enligt kontrollpanelen så är urklippshanteraren installerad, precis det som man tycker skulle lösa problemet. Söker jag i hjälpen på urklipp får jag upp två poster, men ingen av dem berör ens ordet "urklipp" :(

Kan jag på något sätt trolla fram texten? Tack för hjälp..

Jag kör Windows XP Pro.

Mvh Gunnar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Clipbordet i windows kan bara hantera ETT urklipp åt gången, dvs när du kopierade in E-postadressen så ersatte du din genomtänkta text.

I vissa Office-versioner finns en clipbordshanterare som kan hantera flera urklipp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är riktigt, bara det senaste finns, tyvärr.

Hade jag haft Word startat så hade det programmet snappat upp samtliga saxningar, oavsett om det skrivits utanför programmet självt.

Den komponent som jag har installerad (enligt ovan), vad har jag för nytta av den, är det den som är clipbrd? Otroligt primitiv isf.. Vad enkelt det hade varit att skapa en funktion för multipla klipp, som i word t ex, det kanske kommer i Windows nästa hemversion á 2000kr ;)

Mvh Gunnar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klantar du dig så får du skylla dig själv, det kan du inte gnälla på Windows för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Refer, hade du skrivit det sista du skrev med glimten i ögat så hade det varit ok, glömde du dig?

Försök gärna vara lite konstruktiv om du nödvändigtvis ska göra ett inlägg (ditt första var ju bra!), du tillför ju knappast något enligt det sista.. såvida du inte är ute efter att provocera..?

Mvh Gunnar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har tillfört "debatten" något, jag tipsade om clipbrd, glömde du av dig? men det enda du kunde göra var att gnälla.

-------------------------------------------------

"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"

-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läs mitt sista inlägg igen Refer, DU glömde visst läsa: "Försök gärna vara lite konstruktiv om du nödvändigtvis ska göra ett inlägg (DITT FÖRSTA VAR JU BRA!)"

Det hade räckt med inlägget om clipbrd..

/Gunnar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...