Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

modemet kopplar ner


storky

Rekommendera Poster

Hej

Jag har problem med ett modem som kopplar ner så fort jag får ett telefonsamtal(har tjänsten samtal väntar)när jag surfar

har för mig att det skall finnas en inställning för det????

Har OS Win XP, 56.6Kb-modem Telia-uppkoppling

 

Tacksam för svar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av samtal väntar..?

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hej

Naturligtvis om jag hade velat det!!!!!!

men nu är det så att jag vill ha den funktionen i och jag vet att det skall fungera ändå

Och det är det jag frågar om !!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du kan få någon form av "hold" på din internetuppkoppling om du kör med v92-modem och en modempol som stöder v92i kombination med Samtal väntar.

 

Du kan ju ställa in att "Samtal väntar" ska inaktiveras när du ringer upp. Men det duger kanske inte..?

 

En snabb sökning på nätet gav inget som sade att det skulle fungera bra att vara uppkopplad i kombination med "Samtal väntar"... Men lycka till med STW...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hej

där sa du något :-)

>Du kan ju ställa in att "Samtal väntar" ska inaktiveras när du ringer upp<

det är just den funktionen jag letar efter men kommer inte ihåg hur och var??

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta i egenskaperna för din fjärranslutning

 

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Det är inte säkert det fungerar ändå. Det beror på hur snabb modempoolen är på att koppla ner när den märker att ditt modem är borta. Tele2:s modempooler vet jag i alla fall förut kopplade från efter cirka 2,5 sekunder.

 

På "extra inställningar" kan du välja hur lång tid ditt modem ska vänta innan den kopplar från när kontakten bryts. Det är dock ingen mening att ställa tiden högre än din internetleverantör, för när den väl har brutit kontakten spelar det ju ingen roll hur länge du väntar. Men du kan ju prova att sätta den till fem sekunder nånting för att se om det hjälper. Annars får du stänga av samtal väntar med #43#

 

Om du har Win95/98: Den här datorn, Fjärranslutningen, högerklicka på din anslutning, egenskaper, fliken anslutning, tryck avancerat. Skriv ATS10=50 på raden extra inställningar. Står det redan något där så berätta det för mig så talar jag om vad du ska skriva.

 

På ME/XP/2000 kommer jag inte riktigt ihåg var det ligger, men det är nånstans på modemets egenskaper och heter "ytterligare initeringskommandon" eller nåt liknande.

 

 

[inlägget ändrat 2002-08-01 11:27:02 av Thomas Tydal]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hej

är det där det ligger då måste jag vara blind och inte ser det mest uppenbara (hihi)

vilken flik ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win2000

 

Kontrollpanelen, Telefoner och Modem, fliken Uppringningsregler, Min plats (eller vad den nu heter hos dig), Redigera...

 

Kryssa i rutan Inaktivera... och fyll i #43#.

 

Ovanstående borde fungera för XP också om man växlar kontrollpanelen till klassiskt utseende.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

> Kryssa i rutan Inaktivera... och fyll

> i #43#.

 

Det funkar inte. Inställningen är till för de länder där man kan inaktivera samtal väntar tillfälligt för bara just det samtalet, men det kan man -- vad jag vet -- inte i Sverige. Hur som helst kan man inte göra det med #43#.

 

Väljer man "inaktivera" där så går det inte längre att ansluta (om man ringer upp med uppringningsegenskaper) eftersom #43# kräver att man efteråt lägger på luren innan man kan ringa igen.

 

Dessutom måste det ju aktiveras igen efteråt med *43#.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan... Jag erkänner att jag inte testat. :-/

 

Har aldrig gillat Samtal väntar - är det upptaget får de testa mobilen...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...