Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är batteribyte knepigt?


Chakotay

Rekommendera Poster

Klockan i min dator börjar bli extremt "åderförkalkad"; när jag i början på veckan haft datorn urkopplad några dygn pga av bortovaro (och åskfaran) hade klockan kommit dygn efter.

Efter i natt, utan att datorn ens varit urdragen, hade klockan visst stannat ungefär på tidpunkten jag stängde av.

 

Det är väl backup-cellen som måste bytas?

 

Ska man gardera sig på något sätt innan man pillar bort den gamla? Kan man förlora data?

Kan datorn gå i baklås?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man gardera sig på något sätt innan man pillar bort den gamla? Kan man förlora data?

Kan nog inte förlora data, men man bör vara försiktig (statisk elektricitet) och se till att man byter till samma batteri.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och se till att man byter till samma batteri.

 

Byt inte till samma batteri - byt till ett likadant, fast nytt, istället så blir det nog bra.... ;-)

 

//Andersson (som saknar semestrande jobbarkompisarna att pika, så det får bli här istället;))

 

 

 

 

 

 

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man född pessimist - eller kanske mest realist - som jag, inbillar jag mig att allt som möjligen skulle kunna gå på tok faktiskt gör det.

I vart fall kommer väl vareviga inställning i setup'n gå förlorad?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...