Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3V SIM


Johan A.

Rekommendera Poster

Vad tjänar man förutom längre batteritid med att istället för det gamla 5V SIM-kortet beställa ett nytt 3V.

Har lite problem att kolla min mail hos home.se med min T65 och efter lite felsökning antar jag att det beror på mitt abbonemang (kan i alla fall inte hitta någon annan lösning) så jag tänkte försöka få Telia att skicka ett 3V kort när jag ändå ringer dem för att fråga om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vad tjänar man förutom längre batteritid med att istället för det gamla 5V SIM-kortet beställa ett nytt 3V."

Då jag bytte kort till ett 3 volt, så fick jag ett kort som har plats för 240 poster för att lagra telefonnummer. Det gamla kunde ha max 100 poster. Det är ju ingen garanti att det är likadant med din operatör. I fall din operatör vill ha betalt för nytt kort, så säg att du köpt ny telefon och att det är en 3 volts och det gamla kortet är ett 5 eller 6 volts. Och därför blir standby-tiden alldeles för kort.

Min operatör Comviq har då skickat ett nytt SIM gratis. Jag har gjort det 2 gånger för mina abonnemang.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara för en som inte vet:

 

1. Hur vet man vilken man har - 3V eller 5V? (comviq, 100 poster)

 

2. Hur mycket påverkas standbytiden?

 

så säg att du köpt ny telefon och att det är en 3 volts

 

3. Är telefonen 3V? Hur mkt är N 3310?

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Förklara för en som inte vet:"

Tyvärr har jag inga fakta-svar att ge. Har heller ingen erfarenhet av Nokia och på hemsidan och de tekniska specifikationerna hittar jag ingen info om telefon är en 3 voltare. Men den är så pass ny så jag gissar det.

 

http://www.nokia.se/mobiltelefoner/3310/

Då det gäller påverkan av standbytiden så kan jag inte säga någon exakt %-förbättring, bara att den förbättras. Men det kan vara marginellt, vilket räckte för mig att byta SIM.

 

Jag var för snabb att skriva att posterna ökade från 100 till 240 med Comviq. Det gällde Tele2, vars SIM har 240 platser. Comviq´s SIM 100 platser. Båda 3 voltare. Detta gäller på de abonnemang jag har.

För att få veta vilken SIM-typ du har, föreslår jag att du ringer Comviq´s kundtjänst.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske borde säga lite mer...

Har haft mitt abbonemang sedan 1996 och det är faktiskt ett av Telias pottabbonemang. Jag har tidigare mailat Telia och frågat och då svarade de att jjag skulle ringa deras kundtjänst och säga till och att jag då skulle få betala 125:-

Beträffande eposten så har jag försökt allt som jag hittat på eforum som har med home.se/Ericsson T65&T68/POP3 att göra, men inget verkar fungera så jag antar att det finns något som mitt abbonemang inte stödjer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...