Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BEHÖVER HJÄLP


Staffan Björklund

Rekommendera Poster

Staffan Björklund

Köpte en HP 7200 för nåt år sen... Funkade hur bra som helst

 

Men för typ en vecka sen så började den "klicka" när jag brände, och efter typ halva skivan så får jag fel omn buffert underrun... Körde Norton Speeddisk, blev inte bättre.... Antar att det har något med det klickande ljudet att göra. Det är väldigt irriterande, blev av med 5 skivor pågrund av skiten....

 

Nån som vet vad det är för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Grönlund

Ditt brännarhuvud har troligtvis blivit ruckat.

Cdbrännare är så otoligt känsliga. HPs brännare är kända för att skrivarhuvudet kan hamna i felläge när dom använts ett tag Jag hoppas att du har garanti kvar, för annars finns det nog inte mycket att göra än att köpa en ny brännare, för att cdbrännare går i stort sett inte att reaparera

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Grönlund

Yamhas 4416 en RW brännare är en brännare som som funkar suveränt och & en av två brännare som klarar CD+G

 

Inte så dyr heller, du får loss en för ca 2500 nu!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skall utan tvekan välja en SCSI-brännare om du inte har dåligt med pengar och/eller bränner extremt få skivor.

 

Du får vara med på att betala 500-1500 kr mer för en bra SCSI-brännare än en IDE-brännare plus att du eventuellt måste skaffa ett SCSI-kort om du inte har det redan. Men det är värt pengarna.

 

Välj något av följande märken så kan du vara relativt säker på att få en bra brännare:

 

*Yamaha

*Plextor (har en själv!)

*Teac

 

//Mattias (Plextor 4220)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...