Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker tips om DVD


L Geek

Rekommendera Poster

Hej!

 

Någon/några som kan tipsa om en DVD-spelare för runt 3000:-, regionsfri med stöd för Dolby 5.1-ljud? Fördel om det är mer än 1 års garanti.

 

En säljare ville kränga en Philips DVD633, är den något att ha? De (EL-Giganten) kunde göra den regionsfri via något avtal med Philips...

 

Snabba svar tas tacksamt emot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

xbox :)

 

(ok, kräver ett litet modchip eller en regionx-skiva för regionsfrihet - men den stöder iaf progressive output även för dvd å dolby surround å dolby digital ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela upp divx ligger väl i vaggan just nu.. inget jag undersökt närmre, är juh inte så vanligt att stationära dvd-spelare klarar det heller så...

 

http://www.psxcare.com

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tror knappast att dem har avtal med Philips om regionsfritt, eftersom Philips i så fall skulle bryta mot licensreglerna för att tillverka dvd-spelare.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så här, att jag vill ha tips om DVD-spelare. OM någon har det - inte om XBox (spelar inte så mycket)- är jag tacksam för info. Apropå lagligt eller ej med "regionsfritt" osv, kan man tycka vad man vill om det.

 

Jag för min del ANSER att man skall få ta sin egen köpta musik (även om man känner för att göra detsamma med sina filmer), konvertera till önskat format och mixa egna skivor i det format man tycker passar.

 

Att det fins människor som "begår olagligheter" vet "alla" om. DET hjälper mig INTE i min infosökande.

 

Funderingar kan vara intressanta, som t.ex. DivX, politik i en DEL andra fall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för tipset, Greve Moltke. Det kanske ger något.... Och, jag kanske tar en titt på xbox ändå. Men jag ser den i första hand som en spelkonsol

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv en Pioneer 535 som funkar utmärkt. Har bara tyckt att det varit lite jobbigt att det var låst till region 2 och att man behöver sätta in ett chip för att låsa upp den. Men idag hittade jag en artikel på http://www.vcdhelp.com som låter som att det ska gå att göra detta utan chip. Får prova när jag kommer hem...

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen - Johan och ni andra - om någon har mer att ge info om, så är det välkommet!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Rekommenderar starkt KiSS Technology's DVD-spelare...

 

Snygg, hög kvalitet, alla funktioner...

 

www.kiss-technology.com

 

Gjord i Danmark...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...