Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DRÖMM-OS


Jói Stein

Rekommendera Poster

Mit dröm OS är att det kan förbätra sig självt och reparera fel automatiskt t.x.s. när pc är i standby läge då kan den defragmentera och kolla att registrit inte har onödiga skräp kvar, söka genom windows efter fel o laga om det behövs.Sen kan det komma med förslag på förbätringar som det har upptäkt o man kan välja olika alternativ beroande på vad du använder pc till.Det skulle vara roligt att PC skulle vara lika snabb i starten som Tv-apparaten och att man kunde styra den mer med rösten i stället för att behöva den löjliga musen, det fins mobiltelefoner som har det och varför inte en stor pc skulle kunna det är ofattbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. control panel -> speech (recognition) - antar att man behöver någon tredjepartsmjukvara för att köra kommandon med det dock? :)

 

2. Tar 20-25 sek att starta min XP-burk - tar 10 sek att starta en splitter ny TV :)

 

3. XP optimerar filåtkomsten med tiden beroende på vad du använder den till... sägs det :]

 

4. Skulle ditt dröm-OS ha ett register? :)

 

5. En femte smiley åt Anp =D

 

--

.Weyland - smileys för dumma kommentarer så ingen tar illa upp ;)

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När processornerna går över 10Ghz då lär vi få se massor av (roliga?) saker som springer runt systemen och föreslår saker.

 

Problemet är väl och har alltid varit processor kraft, visst har man alltid kunnat gjort en del av de sakerna men inte förrän datorerna blir vansinnigt mycket kraftigare än de "behöver" kan man räkna med att dylikt funkar speciellt bra.

 

Skulle tro att det kommer byggas in en hel del "AI" i systemen i framtiden.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att när du man avinstalerar prog då lämnas massor kvar helt i onödan e hur 8-).Har du RÖR-TV? :-)min Tv startar på 2sek.. Have a nice day..

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Weyland!

 

1. control panel -> speech (recognition) - antar att man behöver någon tredjepartsmjukvara för att köra kommandon med det dock? :)

 

Finns inte det? Har för mig att jag läste något test i en datortidning för länge sedan om det där. Något företag hade utvecklat någon produkt så att man kunde snacka med datorn.

 

Här är det som jag menade:

http://www.polko.se/freesart.html

 

Kanske inte konversera, men väl snacka in texter för att slippa använda tangentbordet.

 

---

/Stefan.E

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-07-26 14:58:26 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

voicetype program, så man kan diktera text med rösten osv. har ju funnits till pc i evigheter... IBMs Via Voice och Dragon Dictate t.ex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara CPU som gäller det är oxo hård-disken som måste hänga med, det kommer troligen att vara minne som är inte med rörliga skivor som skulle göra datorn mycket snabbare en dagens pc är som t.x.s. på PDA med Compact Flash kort.Att ha super RAM minne på såder 100GB e mer.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte konversera, men väl snacka in texter för att slippa använda tangentbordet.

 

Ja, control panel -> speech - röstigenkänning för inläsning av text. Finns juh som standard ;)

 

Har du RÖR-TV? :-)min Tv startar på 2sek..

 

Ingen plasmatv nej, men det tar 10 sek innan den släpper på bilden så bildröret hinner bli varmt... slipper man se en utdragen upptoningsprocess av bildskärpan ;)

 

--

.Weyland - försöker att inte skryta med sin tuffa tv.. ;)

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-07-26 15:16:08 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

I mitt dröm-os uppstår inga fel och disken blir aldrig fragmenterad.

Jag vill hellre styra den med tanken. Varför ska man sitta och snacka med en burk??

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-07-26 15:18:28 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, prata långsamt och tydligt till datorn lär juh vara ineffektivt tills dess att den förstår såpass mycket att man kan ge den högnivåkommandon a la startrek *släng ihop middan åt oss, dator*

 

Skulle nog oxå trivas mer med någon form av implantat så man direkt kommunicerar med datorn/AIn i huvudet :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Mr Andersson!

 

Jag vill hellre styra den med tanken. Varför ska man sitta och snacka med en burk??

 

Det finns på försöksnivå:

http://www.e.kth.se/~e98_rtr/bci.htm#p300

 

I mitt dröm-os uppstår inga fel och disken blir aldrig fragmenterad.

 

Jo, i alla fall begripligare felmeddelanden. Det MS slänger upp förstår man inte alltid. Då talar jag om de blåskärmarna.

 

 

--

/Stefan.E

 

Ordet Data betyder: Dubbelt Arbete Till Alla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK min Tv tar cirka 4-5sek att starta o det är ite plasma-Tv. Man får kanske inplantera en BLÅTAND i munnen. Beem me up Scoti?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inte ett forum vid namn "Det optimala operativsystemet" någon moderator kan lyfta den här tråden till?

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...