Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa dvd brännare


Nisse

Rekommendera Poster

Vilken dvd brännare är bästa köpet om man vill ha en till bra pris? Hur snabba är dvd brännare? Hur mycket kostar dvd skivor? Vilka program är bäst till dvd bränning? Följer det med några bra program till dvd brännaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tjena Nisse!!!

Har själv en Philips DVD+RW-D01.

Funkar jättebra.

Priset på brännbara dvd skivor variera har jag märkt själv beroende på var man köper dom. Såg ett skrämmande pris på DVD-RW skiva för 240 kr.

Detta är ju rätt så nytt fortfarande, men dom lär säkert bli billigare med tiden, se bara hur det va med CD skivor när dom kom ut.

Det pogramet jag använder heter MyDVD, och det funkar jättebra.

 

//Peter

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta bara en brännare

på testen av DVD brännare som

hade ganska bra pris, http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=2477

Dom andra kosta för mycket. Lägger inte ut flera 1000 på dvd brännare som bränner 2x. Hur lång tid tar det att bränna 700 MB på dvd-brännare? Vilken skillnad är det på dvd-ram och DVD+RW?

Hur mycket får plats på dvd-ram skivor? Vad kostar dvd-ram skivor?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

http://212.75.85.247/?cid=150297

På denna länk hittar du några priser på DVD skivor.Skillnaden mellan DVD-R o DVD-RW är att på RW kan du radera o spela in på nytt..

700Mb tar ca.20-½ tim att bränna.

Det får rum 4.7Gb på DVD skivor som du bränner.

Men du får nog räkna med ett högt pris på DVD brännare just nu för dom är inte så vanliga ännu.

Min DVD brännare skriver 8x hstigheten.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-07-22 16:15:09 av Zoder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min DVD brännare skriver 8x hstigheten.

 

8x??

menar du CD-r eller CD-rw?

 

de snabbaste DVD brännarna för oss dödliga ligger väl på 2.4x?

 

Lägger inte ut flera 1000 på dvd brännare som bränner 2x. Hur lång tid tar det att bränna 700 MB på dvd-brännare? Vilken skillnad är det på dvd-ram och DVD+RW?

 

Om den bränner DVD skivor i 2x så är det inte samma hastighet som om den bränner CD-r skivor i 2x.

 

hur snabbt den bränner en 700 mb skiva beror pår hur snabbt den bränner på CD-r skivor (eller cd-rw om det var det du menade).

 

Mär det kommer till CD skivor så är 1x 150 kb/s men en 1x i DVD världen är något helt annat. Kommer inte ihåg exakt, men vad jag har hört så tar det under 40 min att bränna en full DVD skiva i 2x.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att kolla på filmer som är brända på dvd-ram skivor i dvd spelare på tvn?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jo, om dem är finalized till DVD Video. Observera att inte alla DVD-spelare stöder brända skivor. Pioneer's vet jag att dem funkar alla utan problem (åtminstone med DVD-R/DVD-RW). Du får helt enkelt prova. Det finns tyvärr ett flertal standards. Pioneer m fl stöder DVD-R och DVD-RW. Philips DVD+R och DVD+RW. Sony skall tydligen komma med någon DVD-brännare som stöder alla formaten.

 

Mvh

 

Jimmy

 

[inlägget ändrat 2002-07-23 00:20:13 av dotgif]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är lite förbryllad över dvd-ram formatet, om man bortser från backup så verkar det inte ha någon användning..

 

Har inte sett någon dvd spelare som stödjer dvd-ram, inte heller någon dvd-rom som stödjer det.

Verkar (hittils) bara kunna läsas av brännare som kan bränna sådana skivor

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Mig veteligen så måste man bränna skivorna i VCD format för att kunna se dom på en stationär DVD spelare.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DVD+r och DVD+rw fördel jäntemot DVD-r och DVD-rw är enligt de som använder den mer kompatibel med till ex. dvd-spelare.

 

Men har dock dyrare skivor.

 

Jag trodde inte att det skulle bli aktuelltt med någon brännare som stödjer alla eftersom det är så olika företag som strikt stödjer sin egna teknik, men jag skulle inte direkt klaga.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...