Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook 2000, välja avsändare


devvie

Rekommendera Poster

Hejsan, Jag har ett litet problem, det är så att jag behöver kunna välja avsändare när jag skickar e-mail genom att högerklicka på skicka knappen, min chef har det inställt så och jag har försökt få det likadant, men det funkar helt enkelt inte...

 

Grejen är att detta verkligen behövs, eller så kommer alla att börja svara på min e-mail gentemot min personliga adress och den är redan rätt full, så jag vill helst kunna välja avsändare annars kommer det att vara riktigt struligt om nån månad, då dom andra mail kontona hamnar i andra inkorgar så det blir lättare att urskilja vilka som är mer eller mindre akuta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har löst problemet såhär:

 

Genom att lägga till fler konton (samma inloggningsuppgifter som det första) och välja att detta kontot inte skall poppas när nya mail hämtas. Sedan är det bara att skriva in rätt namn och e-postadress. På så sätt så skickas alla meddelanden via samma server men med olika avsändare.

 

 

*fluff*

============================

"The future is already here,

it's just unevenly distributed"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men nu behöver jag kunna välja automatiskt... snälla någon HJÄLP mig... nån borde veta svaret

 

 

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När mailet är öppet och du skall svara så går du på View i meny och väljer "From Fieald" då kommer du få upp ett extra fält där du kan välja vilken adress du vill använda som avsändare.

 

 

Runt runt snurrar fläkten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu, vet jag inte om det är samma i OL2000 och OL2002, för jag sitter just nu på -02, men i den så gjorde jag så här, efter jag har valt att skapa ett nytt mail, så högerklickar jag på "menyn" och då får du upp ett val som heter "anpassa" -> komandon. I det vänstra fältet så har du ett antal val, kolla i "standard" och sen i högra. Där finns en meny som heter "konton" ta tag i den och dra den till menyn uppe (skicka, skrivare osv står där)....

 

Då får du valet att skicka med olika konton.......

 

Men somsagt jag vet inte om det är det du är ute efter.....:)

 

//Dreben

_____________________________________________

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Devvie

Jag antar att det här inte är rätt forum för att göra reklam men jag har en lösning som hanterar precis det problem du beskriver. Den fungerar dock bara på Outlook 2002. Gå in på min websida enligt nedan och titta på en produkt som heter Outlook Responder.

Hoppas det löser dina problem och ursäkta på förhand om någon irriterar sig på denna helt skamlösa reklam :-)

 

 

Med vänlig hälsning

 

Peter Kalmström

www.kalmstrom.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...