Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 diskar som en...


Nartub

Rekommendera Poster

Jag har en Maxtor 160gb disk som börjar bli knökfull av film, tänkte skaffa en till och försöka få dom att uppträda som en STOR disk. Jag kör ett Promise 133 kontrollerkort och det ska väl funka? Men vad händer med datan som redan finns på den befintliga disken? Måste dom formateras om så blir det ju lite jobbigt med mellanlagringen... Vågar inte riktigt testa utan att veta.

Tacksam för svar.

 

 

Nån som vill ta över en söt R4?:

http://oze.net/r4/index.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vilket OS, Vilket filsystem ?

 

 

---

stoffe-2k, Rated R for language, violence, drug use and some sexuality

 

[inlägget ändrat 2002-07-17 00:27:58 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Du menar att du vill ha den som "spanned disk". Det ger förstås ingen säkerhet och vill du införa detta så kommer båda diskarna att raderas.

 

Så ditt alternativ för den nya disken är att du inte tilldelar den någon enhetsbokstav, utan lägger den som en mapp i den andra hårddisken. Men kravet är att du kör båda diskarna som "dynamic disk".

 

Var & hur ser i "disk management".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska du ha för R4an??

 

Petter

 

 

There is nothing more practical than a good theory.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, vad vill du ge? En hårddisk, ett par högtalare, en cykel, en moped, en monitor, lite pengar... Eller nåt annat skoj. Den står här och väntar. Nu funkar bildlänken, hade glömt lite www.

 

Nån som vill ta över en söt R4?:

http://www.oze.net/r4/index.html

 

[inlägget ändrat 2002-07-18 18:34:05 av Nartub]

[inlägget ändrat 2002-07-18 18:34:45 av Nartub]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

 

Att låta flera diskar uppträda som en använder man RAID0 (har jag för mig). Vet inte om du har det på ditt Promisekort - annars får du köpa ett som stödjer det!

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-07-28 13:12:35 av Standyman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du vill ha den som "spanned disk". Det ger förstås ingen säkerhet och vill du införa detta så kommer båda diskarna att raderas.

 

Vadan detta nu då? Självklart kan du köpa en ny disk, stoppa i den, köra dynamic disks - spanned volume och expandera din knökfulla partition över den nya diskens lediga yta oxå - utan att bli av med någon data... meningslöst vore det liksom annars ;)

 

Att det sedan är precis lika säkerhetsvidrigt som RAID0 är juh en annan sak ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...