Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3D Studio Max


Console

Rekommendera Poster

Hej, jag är ny i 3dsm och hittar inga guider.

Bara avancerade guider på 3dcafe.com, t.ex "press meshy eller smooth it" och så får man leta i 10 minuter efter knappen och sen testa i en kvart hur man använder den.

 

Så jag skulle vilja ha några enkla, begripliga guider för nybörjar. Gärna på svenska men engelska går bra (inget annat språk)

 

 

Tusen tack för varje svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns lektioner inbyggt i 3D Studio Max. Titta i menyn under "Help" efter "Tutorials". Borde stå i din manual...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och så får man leta i 10 minuter efter knappen och sen testa i en kvart hur man använder den.

 

Det är detta du har de digra handböckerna till, öppna dem ;p

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wayland, det enda du kan är att post hunta. Svara samma som han andra bara med några andra ord.

Skaffa ett liv!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar vara lite av policy, att om man kör pirat, så får man leta reda på sånt själv. För ifall det är en laglig version, så är medföljande litteratur utmärkt.

 

Skulle inte det räcka, så har förlaget Newriders kanonbra litteratur för både nybörjare och proffs... www.newriders.com

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått programet från min pappas jobb och jag tog minimum när jag installerade för att min hdd nästan va full, så därför hittade jag ingen guide i programet/mappen

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men du får en fet kartong med pappershandböcker i. Jag har inte bläddrar överdrivet mycket i dem, men folk säger att dom är jäkligt bra. Tyckte det var ett bra tips... men, du får väl tracka ner på mig om du mår bättre av det :)

 

Instämmer med Hans om Newrider som förlag för 3D-böcker, investera i en bra sådan när du passerat handböckerna... ;p

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-07-15 14:27:34 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

...eller åk till biblioteket och låna en bok, sätt dig i solen och läs!!

Här är en sökning på Libris och leta upp ditt lokala bibliotek:

http://websok.libris.kb.se/websearch/servlet/hitlist?searchId=8923&page=1

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...