Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra brännare???


Gynte

Rekommendera Poster

Memorex, gör dom bra brännare?? Dom är i allafall billiga på Siba just nu.

Funderar på att köpa en men som sagt är dom sämre än genomsnittet...

Synpunkter...

Gunnar

 

AdAware är ett måste!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

manolito2000

Tycker du skall satsa pa Liteon brannare, de ar billigaste och bast helt enkelt. klarar av de flesta kopieringsskydd bl.a

 

finns hos t.ex datorbutiken, itbutikken.dk och jmedata

Hos itbutikken far du en Liteon 40x12x48 for 675:- inkl moms

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sony är bäst en 40x kostar bara 1100 med försäkring i 3 år blir: 1450 eller mindre!!!

Glöm inte att sony är nu bäst, eftersom de har tillverkat många saker som de flesta märken inte har gjort hitills!!!

Har själv en sony som jag har haft i 3 år som nu fugerar som en häst;.)

 

Hej och tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

Varför i hela fridens namn bränna pengar på försäkring? Det är ju skivor och inte pengar man skall bränna! ;-)

 

Elektronikprodukter är:

1) Färskvaror. Jag har hela garaget fullt med gamla datorgrejor. Alla är föråldrade och alla fungerar.

 

2) Försäkra en grej som är värd en tusenlapp för 400? Köp hellre tomma skivor för pengarna.

 

3) Skulle grejen mot förmodan gå sönder, går den sönder under garantitiden. (Troligen).

 

Försäkringar är bara ett sätt för affärerna att tjäna pengar. Kolla vad försäkringen gäller för. Undantagen är många..

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att en 40x brännare kommer att bli gammal efter några år. Och om han har då en försäkring på den så kan han ta sönder den efter några år eller så, så får han en ny men bättre eller pengarna tillbaka;-)

 

 

Hej och tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Fixar de flesta kopieringsskydd"?

 

Använder du Blindwrite för det ändamålet?

Jag har nämligen tänkt att byta ut den brännare jag nu har (gammal Matshita SCSI 4x8x) mot en som fixar så många brännsätt som möjligt. Den jag har nu fixar knappt nåt (raw etc.).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så kan han ta sönder den efter några år eller så, så får han en ny men bättre eller pengarna tillbaka

 

Försäkringen gäller vid väldigt få tillfällen, har han själv sönder den så får han garanterat ingenting. Nä, det är som Björkdal skrev, såna försäkringar är verkligen slöseri med pengar!

 

.:def:.

 

[inlägget ändrat 2002-07-13 10:25:32 av def]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte, men de kommer med all säkerhet att fråga vad som hänt och sedan finns det väl en del allt för öppenbara saker som kan hända om man slår sönder den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att dom märker om den gått sönder "av sig självt" eller av nåt annat skäl (och att ett fabrikationsfel skulle uppstå efter tre år är föga troligt!). Såna där försäkringar är bara skräp. Har inte de flesta stora el-kedjor fått kritik från konsumentverket för sina "bluff-försäkringar"?

 

 

.:def:.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att sony är nu bäst, eftersom de har tillverkat många saker som de flesta märken inte har gjort hitills!!!

 

Det var nog de tunnaste argument jag hört! ;)

 

.:def:.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan tex stoppa in en sönder cd i den, och sen kommer cdn att förstöra allt inne i brännaren...

Sen kan man säga att det inte var jag och att det var cdn som gick sönder i själva brännaren!!!

 

 

Hej och tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om garantin har gått ut? Vad gör han då?

 

 

_________________________________________________

"Det är skamligt att det finns en moral för kvinnor och en för män. Jag tycker att det inte skall finnas någon moral alls."

/Oscar Wilde

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade försäkringsbiten...sorry!

 

 

_________________________________________________

"Det är skamligt att det finns en moral för kvinnor och en för män. Jag tycker att det inte skall finnas någon moral alls."

/Oscar Wilde

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, inte i det inlägget men jag undrar om dina funderingar är förankrade i något tidigare upplevt?

 

 

_________________________________________________

"Det är skamligt att det finns en moral för kvinnor och en för män. Jag tycker att det inte skall finnas någon moral alls."

/Oscar Wilde

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kanske du skall läsa det finstilta i försäkringen och snabbt se att den där extra försäkringen kanske inte riktigt är SÅ bra som säljaren påstår. (Har alltid varit så och kommer så förbli inom alla teknikvaruområden)

 

 

_________________________________________________

"Det är skamligt att det finns en moral för kvinnor och en för män. Jag tycker att det inte skall finnas någon moral alls."

/Oscar Wilde

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...