Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia ADSL


Stålmannen

Rekommendera Poster

Stålmannen

Jag undrar om det är någon som vet om telia tänker

höja hastigheten på ADSL? Dom har ju höjt priset nu, och då borde dom ju kunna höja uppkopplingen till 2Mb eller nåt.

 

[inlägget ändrat 2002-07-09 00:40:04 av Stålmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och därmed förstöra sina planer på att tjäna så mycket pengar de bara kan genom att ge en så dålig service som möjligt till ett så högt pris de kan?

tror inte det va.

de håller på och höjer undan för undan för att se hur länge de kan hålla på innan allt för många byter, med tanke på hur oroväckande många som fortfarande stöjder telia och tycker "de är väl bra" och ringer till supporten stup i kvarten kl 3 på natten för att emailen inte funkar så är det nog en bra bit kvar.

 

själv tänker jag säga upp mitt felia abbonemang den sista månad jag betalar 325.

 

Covante

 

 

bleh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Gladh

Jag skulle också vilja säga up mitt. Men så länge det inte finns något vettigt alternativ eller man inte blir av med abonnemanget i 3 månader för att de skall skifta 2 trådar i stationen så lär det inte ske.

 

Den dagen då skanova säger att man kan skifta abonnemang samma dag, skall jag lämna telia för någon som är lite billigare....

 

- Magnus

----------------------------------------

Ropen skalla, BBB åt alla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir av med i tre månader? Jag har hört/läst här i E-forum att det är en månad. Samma dag som Telia kopplar ur dig ringer du till din alternativa operatör och de fixar din uppkoppling på fyra veckor.

 

Passa på att ta lite semster och åk iväg på den efterlängtade långresan till Thailand/Australien eller vart du nu vill åka.

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

Risken är att skanova/telia kopplar in en annan kund på "din plats" i telestationen under tiden du väntar på din nya ADSL-ISP.. Är telestationen "full" får du återgå till ditt gamla 56-modem..

Permanent.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Gladh

Det kan ta hur lång tid som helst eller gå snabbt...

 

Själv hade jag nöjet att telia kopplade in mig på min gammla adress när jag flyttade. När jag påpekade det för dem så sa det att de måste göra en flyttanmälan och att det tar 9 dagar, nu vissade sig dock att den plats som jag fått var den sista och det fanns fler i kö innan min flyttanmälan skulle genomföras...

 

Som tur var att de skulle bygga ut stationen några veckor senare och jag då skulle få plats, vilket gjorde att jag fick vänta 3 veckor till innan de kunde fixa till sitt misstag. Sedan fick jag en räkning på 400:- för flytt av mitt abonnemang. Efter lite gnäll slapp jag dock betal.

 

Men vad hade hänt om de inte skulle bygga ut stationen, då hade jag inte fått någon ADSL alls. Samma risk finns när man byter bolag, du hamlar sist i skanovas lista på att koppla in dig...

 

- Magnus

----------------------------------------

Ropen skalla, BBB åt alla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Risken är att skanova/telia kopplar in en annan kund på "din plats" i telestationen under tiden du väntar på din nya ADSL-ISP..
*chippar skrämt efter luft*

 

Åsså mailet jag fick från Bostream igår:

Plats är nu reserverad för Er på telefonstationen.

Det som nu kommer att ske är att vi ska koppla Era telefontrådar på telestationen till vår stationsutrustning samt tilldela en IP-adress.

*andas ut*

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...