Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp mej!


christian10

Rekommendera Poster

christian10

Hej!!!

Jag har köpt en router (D-link 804)som jag vill dela nätverk och internet på.. Jag har kopplat in den osv...men grejen är att bara internet fungerar på den ena datorn( dator 1)... dator2 sfunkar det inte på..... Båda datorerna har Win XP.... Jag har försökt med mycket mwn inget verkar hjäpa...

jag är mycket tacksam för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har du för isp? fungerar nätverket? har du kört konfigurera nätverk på båda? kommer du åt routern med browsern? har du konfigurerat browsern?

jag har en dlink 804 och 2 st win xp datorer och inga probs (bara ibland med felia)

 

Covante

 

 

bleh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian10

 

 

isp?

 

jag har kört konfigurera nätverket på både datorenrna...det står att att man är ansluten till lokalt nätverk...men jag kommer liksom inte åt routern från dator 2... vad har du för browser in ställningar? 804 ska ju stödja aouto ip.. vad gar du?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många får direkt igång sin ADSL-router ur kartongen utan problem. Jag föreslår därför att du läser igenom anvisningarna en gång till.

 

LAN-inställningarna för din webbläsare är de absolut viktigaste, men du har inte berättat om dator2 ser dator1 i ditt lokala nät, så det kan lika gärna vara de nätverksinställningarna som spökar.

 

På förekommen anledning här på Eforum har vi också lärt oss att det inte är en bra ide att ha en brandvägg uppe när man konfigurerar sitt nät.

 

Tag det lugnt, arbeta metodiskt med näsan i ADSL-manualerna och ett öga på XP-s hjälpfiler, är mitt råd.

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian10

det var nätverkssladden som fela..... fan va klantigt... men tack alla som har försökt hjälpa mej!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...