Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fula stämplar !


xyzz

Rekommendera Poster

Kan ni inte hitta på något bättre än den där fula tidsstämpeln när ett inlägg ändrats, det sabbar ju hela inlägget.

 

Fixa en flagga istället eller något liknande så man ser att inlägget ändrats.

 

Ni ser ju själva, usch:

 

[inlägget ändrat 2002-07-03 20:57:31 av Xyzz]

 

[inlägget ändrat 2002-07-03 20:57:51 av Xyzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men nåt snyggare kan de väl hitta på, räcker ju med en flagga eller något.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"[inlägget ändrat 2002-07-03 20:57:31 av Xyzz]

[inlägget ändrat 2002-07-03 20:57:51 av Xyzz]

Ett tips om man ändrar sitt inlägg mer än en gång. Då du ändrar andra gången radera [inlägget ändrat 2002-07-03 20:57:31 av Xyzz] så syns i inlägget bara den senaste ändringen.

 

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

[inlägget ändrat 2002-07-04 17:48:52 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men nåt snyggare kan de väl hitta på, räcker ju med en flagga eller något.

 

Det är väl ändå funktionaliteten som är viktigast, jag ser hellre att det står att inlägget är ändrat än att det skall vara en liten flagga någonstans som _om_ man har tur visar en text "inlägget ändrat ... " när man för musen över den.

 

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl just det en flagga är, funktionell, inte en grotesk stämpel som tar upp en rad i inlägget.

 

Är det så viktigt att se om inlägget ändrats ? Det räcker med en flagga eller kanske bara en text vid sidan om "Idag ..." där det står "Ändrat ..." med klockslag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag tycker det är bra att se när inlägget är ändrat men som tillägg borde det bara behöva senaste ändringen.

 

Jag skulle också vilja ha en [r][/r] tag eller nått som gör att man kan visa det som är ändrat med typ någon annan färg.

 

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Xyzz!

 

Jag har också funderat över det där med ändringsstämpeln. Varför måste andra veta när och att jag ändrat mitt inlägg? Poängen liksom?

 

Man ändrar liksom något som man inte är nöjd med eller lägger till/drar ifrån. Så länge ingen svarat på tråden kan man ändra sitt inlägg.

 

--

/Stefan.E

 

Ordet Data betyder: Dubbelt Arbete Till Alla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också funderat över det där med ändringsstämpeln. Varför måste andra veta när och att jag ändrat mitt inlägg? Poängen liksom?

 

Nej det är det jag undrar lite, visst kan det finnas ett visst intresse att se att det ändrats men inte så den stämpeln är befogad, hellre då att det står intill den vanliga tidsstämpeln.

 

Dessutom hjälper ju inte stämpeln alls emot det enda problemet jag ser, nämligen att någon ändrar ett inlägg medans jag författar ett svar.

 

För att råda bot på det borde man få ett meddelande när man skickar sitt svar "inlägget du svarar på har ändrats, se ändringen nedan, vill du ändra ditt svar eller skicka det som det är ?"

 

[inlägget ändrat 2002-07-05 01:07:10 av Xyzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen med att se när ett inlägg är ändrat är för att man inte ska kunna ändra i forumet helt och hållet huller om buller.

 

Ett litet exempel:

 

Låt säga att du skrivit ett inlägg om hur mycket du avskyr nazister och är trött på intelligensbefriade fördomar. Sen får du ett svar på det inlägget av någon om hur mycket denne håller med.

 

Helt plötsligt får du för dig att ändra inlägget till hur mycket du älskar nazismen. Då vänds ju helt plötsligt det svar som den andre personen gav till att han håller med och också älskar nazister?

 

Är det då inte bra att det markeras tydligt att han har ändrat sitt inlägg och man kan se att han gjort detta efter att alla andra postat sina inlägg?

 

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast har man fått ett svar på sitt inlägg så kan man väl inte ändra det?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...