Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inspelning av skrivbord


Nisse

Rekommendera Poster

Söker program som spelar in aktivitet på skärmen och lägger det som mpeg eller avi film. Vill ha inspelning av skrivbord och annat om det går till mpeg eller avi.

 

 

[inlägget ändrat 2002-06-29 19:30:39 av Nisse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett program som heter Microsoft Camcorder. Finns att ladda ner här: http://search.microsoft.com/default.asp?IntCat=0&Boolean=ALL&Nq=new&qu=camcorder&ig=1&siteid=us/products/office

Den spelar in vad som händer på skärmen, och sparar i *.avi.

 

Men det förutsätter förstås att du inte är allergisk mot M$.

 

 

----------------------------------

//Bewern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet hade språket italy. Kan inte det. Finns det ingen Microsoft Camcorder på engelska eller svenska månne?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte skicka en svensk version till din e-mail adress. Du kan väl kolla/prova och återkomma!?!

 

 

----------------------------------

//Bewern

 

[inlägget ändrat 2002-06-29 23:03:15 av Bewern]

[inlägget ändrat 2002-06-29 23:06:18 av Bewern]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer även en liten info:

Installera och använd Microsoft Camcorder om du vill spela in åtgärder, procedurer och ljud som du utför på datorn. Spara inspelningen som en film som du kan spela upp i Camcorder eller spara filmen som ett fristående program som du kan skicka till andra för uppspelning, även om de inte har Camcorder. Du kan t ex använda Camcorder för att skapa en demonstration som du kan skicka till andra personer. Du kan göra inställningar för filmen som du spelar in, t ex vilka knappar som ska användas för att stoppa inspelningen, välja ljudkvalitet vid inspelning och om Camcorder ska visas framför öppna program.

 

Även om du inte kan köra Camcorder i Microsoft Windows NT Workstation kan du spela upp en film som har spelats in i Camcorder som ett fristående program.

Mer information om hur du använder Microsoft Camcorder finns i Hjälp om Microsoft Camcorder.

Om du vill starta Microsoft Camcorder klickar du på Start i Windows, pekar på Program och klickar på Microsoft Camcorder.

 

 

----------------------------------

//Bewern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mailet men ingen bifogad fil.

Kan du ladda upp programmet till

min ftp?

flaxflax.dns2go.com

port 21

upload/upload

 

Eller skicka på icq, om du har det. Mitt icq nummer 27544704.

 

Jag prova Microsoft Camcorder italy i Windows XP, men det gick inte att starta då. Jag har även Windows 98 i datorn. Kanske det går bättre på w98?

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-06-29 23:27:14 av Nisse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska den vara upladdad via ftp(om jag inte har gjort fel). Annars får jag väl hänvisa tillXyZZ inlägg..

 

Och som xYzz säger, det är ett litet gammalt program...

 

Den funkar upp till Windows ME, men med 2000 och XP ska den nog inte funka.

 

 

----------------------------------

//Bewern

 

[inlägget ändrat 2002-06-30 08:38:56 av Bewern]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft Camcorder funka bra i w98, men när jag gör avi fil så blir den helt konstig. När jag gör exe fil så funkar den. Är det några speciella codec för Microsoft Camcorder?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade du Media Encoder ? Varför strula med ett gammalt program ?

 

[inlägget ändrat 2002-06-30 11:54:42 av xYzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hjälpa dig mer. Hade bara råkat hittat programmet

 

 

----------------------------------

//Bewern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag skulle behöva programmet som du hade, Microsoft Camcorder. Kan du lägga det på min ftp igen?

Jag har formatterat hd, så det försvann, tyvärr. Hitta inte programmet på min Office 97 skiva. Jag har office 97 PRO Swedish.

Jag har nytta av programmet när jag spelar schack exempelvis. Kan spara alla spel och kolla sen om jag vill. Tyvärr fungerar inte avi så bra. Men exe filer går fint.

 

Kollade på Media Encoder som Xyzz tipsa om, men det verkar lite svårt. Fick aldrig programmet att fungera som jag ville.

 

Min nya ftp info. Du kan lägga programmet här:

 

stugan.myip.org

port 21

upload/upload

 

Eller skicka via icq eller mirc.

Mitt icq nummer 27544704.

 

På mirc heter jag lectus på dalnet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej, kan du lägga programmet Microsoft Camcorder på min ftp igen? Jag behöver det. Hittar inte det på min office 97 pro skiva. Är det på Valupack till office 97 pro eller var hitta du det?

Vore tacksam om du kunde lägga programmet på min ftp igen allafall. Kan hända att ftpn varit nere om du har försökt förut?

stugan.myip.org

port 21

upload/upload

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...