Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

20 GB FÖRSTÖRDA...???


Henrik11

Rekommendera Poster

VID EN UPPGRADERING AV MITT BIOS/ROM (FAMILY 761K) SÅ GICK DET FEL.. BLAND ANNAT GICK MIN HÅRDDISK BORT. TVUNGEN ATT KÖPA NY. SYSTEMET HITTAR DEN INTE. VERKLIGEN FÖRSÖKT ALLT, MEN HOPPAS NU PÅ ATT DU HAR TIPSET/LÖSNINGEN FÖR MIG. FINNS MYCKET PÅ DEN SOM HAR ETT STORT PERSONLIGT VÄRDE FOTO,BREV,MM... TACKSAM FÖR HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Du behöver inte skrika =)

(Undvik bara stora bokstäver)

 

Hjälper det inte om du går in i BIOS och ställer in det på AUTO DETECT?

 

Annars LBA där du skriver in cylindrar, sektorer m m förhand. Det brukar stå på en liten etikett på hårddisken.

 

Är du säker på att det är rätt BIOS version du flashat in?

 

Gör man fel så går det i allmänhet åt skogen :(

 

---

/Stefan.E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Om du har möjlighet, sätt hårddisken i en annan dator och kopiera över filerna till den datorn, så slipper du bli av med allting. Som du borde ha haft en back-up på ;)

 

Om du har valt att spara BIOS innan du flashade in det nya så återställ det gamla. Eller ladda ner en äldre version och flasha in den igen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte låta bli att dra på smilbanden åt formuleringen "bland annat gick min hårddisk bort"...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hej...

Tack för din hjälp, men det är inte lösningen tyvärr. Har satt över den, men utan lyckat resultat. Röda lampan på diskens kretskort (som i vanliga fall lyser vid arbete) blinkar bara nu.

Märket är Quantum Fireball Ict

3,5 series 20,4gb AT. Har försökt hitta en äldre version av BIOS, men inte funnit detta. MVH H

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej..

Tack för inlägget..

Har varit i BIOS inställningarna och försökt lura uy disken igen men den låter sig inte luras. (små bokstäver, skriker inte längre) MVH H..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi börjar från början...

 

hur flashade du om BIOS?

Var du inne och rörde något i datorn vid detta tillfälle?

 

Om du nu får någon blink-signal från hårddisken - varför inte surfa inpå deras hemsida och se vad det betyder? Sitter det förövrigt en diod på hårddisken eller menar du ett separat kontrollerkort?

 

Kontrollera alla kontakter - kanske en kabelm som bröjat glappa....

 

/T

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Går på Monshi's linje...

 

Ta allt från början hur du gjorde!

Vilket moderkort du har!

Vilken BIOS version du hade innan!

Vilken BIOS version du laddade ner!

 

Så att vi kan se samma sak som du om än bara på bild och eventuellt i PDF-format :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Kanske är fel läge att säga detta, men hur är det med backup? Saker som är så viktiga som du påstår ska man givetvis ha backup på, eller är det jag som tänker fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är klart att så viktiga saker ska man ha back-up på - och inte lita på hårddisken.

 

Utan en back-up på CD som man med fördel förvararar en uppsättning av hemma och hos en eller flera kompisar i händelse av brand & stöld.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är vad det kostar mig att skicka den.. INGEN vidare affär och jag hoppas fortfarande på att finna svaret på denna gåta..?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...