Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hjälp med .bat-fil

Electabuzz

Recommended Posts

Hej. Det här är kanske ingen direkt nätverksfråga men jag hittar inget lämpligare forum att ställa min fråga i.

Jag har en bärbar dator på jobbet (NT4) som jag emellanåt använder hemma. Jag vill då ansluta den till mitt hemmanätverk och tvingas då ställa om "Host Name" och "Domain" i nätverksinställningarna samt ändra adressen till Proxy i IE connections. Detta är i sig inget svårt, men jag skulle uppskatta om det kunde automatiseras, dvs går det att skriva en .bat-fil som gör alla dessa ändringar?

Tacksam för tips.

/EKB

Sök lite på forumet så hittar du hur man gör ett script, fast, det ÄR smidigare med tex. Netswitcher vilket du oxå hade hittat om du sökt först och frågat sen...

Http://www.netswitcher.com

---

stoffe-2k, Rated R for language, violence, drug use and some sexuality

Tack för tipset angående NetSwitcher. Tråkigt bara att ditt svar, som så många andras i E-Forum, andas ett förakt för frågorna. Jag trodde i min enfald att E-forum är till för att bla vi inte fullt så kunniga ska ha möjlighet att ställa frågor och få svar från er riktigt kunniga. Att då hela tiden få skrivet i ansiktet att " svar kan du hitta genom att söka...." är lite förolämpande.

Men tack i alla fall. Jag har hittat en praktisk lösning på min fråga.

/EKB

Tack för tipset angående NetSwitcher. Tråkigt bara att ditt svar, som så många andras i E-Forum, andas ett förakt för frågorna.

Ibland kan det låta så men vi som tillbringar rätt mycket tid här (för mycket?) orkar faktiskt inte svara på samma frågor hela tiden.

Din fråga var kanske ingen direkt vanlig fråga men det finns ett gäng frågor som återkommer nästan identiska och om bara folk kunde ta för vana att söka först skulle mycket irritation hos de frekventa besökarna här försvinna.

Naturligtvis får man fråga vad man vill men svar är ingen garanti eller rättighet på ett forum som eforum, vi får ju inte direkt betalt för att svara.

Det är ju hjälp till själv hjälp.

Bättre att du får ett svar än att som vi många nu gör bara skiter i att svara på frågor som kommer ett par gånger per vecka. När frågeställaren är för lat att använde den inbyggda sök funktionen för att.

Det hade sparat dig massor av tid.

---

stoffe-2k, Rated R for language, violence, drug use and some sexuality

Hej.

Missförstå mig inte. Du gav ett bra svar som hjälpte mig att lösa min uppgift. Jag tackar än en gång för tipset. Det enda jag reagerade mot var din lite spydiga attityd. Men trots allt, du svarade på min fråga och det är jag mycket tacksam för.

/EKB

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...