Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

n00b fråga


Ufo Mongo

Rekommendera Poster

i Notes kan man som admin bara klicka på .nsf och öppna userns databas i notes-klienten.

funkar detta med exchagne/ outlook?

 

 

-We don´t wanna greet the Marsians and have to explain that we have run out of IP-addresses.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Rikard Ståhl

Jag anar att du är ute efter att komma åt en användares e-post samt övriga uppgifter. Normalt kan du inte det. Men, om du lägger till administratören eller annan lämplig användare i fliken "security" i administrationsverktyget för Exchange kommer du att få rättigheter att titta på postlådan - ja.

 

 

med vänliga

 

 

Rikard

 

"Saving Sweden from PST-files and brick level backups!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, jag är ju admin för min Xchange burk. (labbmiljö).

det enda jag ser är storlek och senast ändrad mm mm.

 

i notes kan man ta klienten (outlook då för xchange) och öppna användarens maildatabas. är detta möjligt i xchange?

 

fast man öppnar via admingränssnittet förstås. vår notesadmin lackar ur ibland när folk säger att dom inte läst posten han skickat så då går han in och öppnar deras databs och ser att dom visst öppnat mailen :-)

 

 

-We don´t wanna greet the Marsians and have to explain that we have run out of IP-addresses.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är helt rätt - du ska inte se något annat. Administratorn har inga rättigheter på individuella brevlådor, om man inte gör som Rikard föreslog, och lägger till explicita rättigheter på var mailbox admin ska kunna komma åt.

 

//Dr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...