Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Javascript...fullscreen


Vide Wiberg

Rekommendera Poster

Jag använder mig av en 'function' window.open...för att öppna ett fönster i fullscreen...

Problem 1:

I IE5 får jag en scroll-list på höger sida...jag har försökt med scrolling=no men det funkar inte

Problem 2:

Jag vill att fönstret skall ersätta det gammla fönstret...vad skriver man då?

 

Tack på förhand / Vide

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

titta på den här sidan

 

www.havet.se

 

Letar själv efter nån som lyckats få bort den där scrollbaren på sidan....de är de enda som gjort det vad jag sett. Men när man försöker själv....med samma script....då går det inte...funderar på om det är gjort på nåt annat knasigt sätt...

 

Att 'göra' det nuvarande fönstret till fullscreen går inte, utan du måste skapa ett nytt. Men du kan ju alltid stänga det gamla - lilla - när du öppnat det nya - stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öhhh....vaddå hatar såna företag? Jag tyckte sidan va rätt okej. Får du nån rätsida på hur fan man ska göra, så får du gärna höra av dig!

 

 

R3Z0LU710N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

patrik.berntsson

jag fattar inte vad ni menar.. jag har gjort ungefär likadant som havet.se men har ni nån sida där man kan se vilka scrolllister ni menar?

 

 

/ patrik.berntsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.) Använd frames. Den nyöppnade sidan ska alltså vara en frames-sida där du i FRAME-attributen anger huruvida du vill ha scrollningslistor eller inte.

 

2.) Detta går inte. Det enda sättet är att ha top.close(); i scriptet, fast besökaren måste då bekräfta att han/hon vill stänga fönstret. Dvs, det du vill uppnå går inte.

 

 

/Omid

http://www.JavaScript.nu/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...