Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Livslängd session


resq

Rekommendera Poster

Att förklara hur och varför ett problem uppstår är datorkrig??

 

Va ? När har du gjort det ? Någonstans i tråden ??

 

Jag har gjort det däremot, du fnyser och fräser och hänvisar till buggar som inte existerar och rabblar om MS som släpper undermåliga produkter och IIS som inte klarar ditt och datt.

 

Inser du inte själv vilka inlägg du skriver ??

 

Du verkar ha svårt att släppa något, jag har sagt flera inlägg upp att vi kan släppa det men så länge du svarar måste ju jag göra det.

 

 

[inlägget ändrat 2002-06-27 13:04:54 av xYzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Ahlkvist
Va ? När har du gjort det ? Någonstans i tråden ??

Problem med minnet? Jag hänvisade till det kända problemet med session_onEnd och COM-objekt.

 

Jag har gjort det däremot, du fnyser och fräser och hänvisar till buggar som inte existerar och rabblar om MS som släpper undermåliga produkter och IIS som inte klarar ditt och datt.

Det är klart att jag avfärdar dina förklaringar när de är fel.

 

Att jag har pratat om MS rätt mycket beror på att du har anklagat mig för att vara MS-fientlig för att jag framställer buggar som en möjlig förklaring.

 

Du verkar ha svårt att släppa något, jag har sagt flera inlägg upp att vi kan släppa det men så länge du svarar måste ju jag göra det.

Så länge du lägger ord i min mun som jag inte sagt har jag ju inte så mycket val, eller hur?

 

--

En röst talade till mig och sade:

"Le och var glad, ty det kunde vara värre".

Så jag log, och jag var glad.

Och det blev värre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem med minnet? Jag hänvisade till det kända problemet med session_onEnd och COM-objekt.

 

Ja du är rolig du, du påstår alltså nu att buggen du pratade om hela tiden var denna "bugg" ? Som inte har något med saken att göra alls.

 

Det är klart att jag avfärdar dina förklaringar när de är fel.

 

Va ? Nu är du total snurrig.

Du började med att säja "det luktar MS bugg" utan något alls att backa upp det eller något förslag på lösning.

 

Jag däremot förklarade hur det funkar med sessioner och utifrån det vad som kan vara fel.

 

Du kan inte ens hålla redan på vilka events som körs och inte men det är jag som har fel ?? Vart har jag fel någonstans ? Du är ju snurrig så det räcker och blir över.

 

Att jag har pratat om MS rätt mycket beror på att du har anklagat mig för att vara MS-fientlig

 

Det räcker ju med att läsa dina inlägg, jag behöver inte anklaga dig för någonting det gör du bra själv.

 

Så länge du lägger ord i min mun som jag inte sagt har jag ju inte så mycket val, eller hur?

 

Du får nog gå tillbaka och läsa dina inlägg för du verkar ju inte veta vad du själv skrivit.

 

Jag har bara upprepat vad du sagt hela tiden.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Ahlkvist
Ja du är rolig du, du påstår alltså nu att buggen du pratade om hela tiden var denna "bugg" ? Som inte har något med saken att göra alls.

Detta har hänt:

Jag har föreslagit att en möjlig orsak till ett problem är bugg i IIS.

Du har sagt att det inte finns några buggar med IIS sessionshantering, varpå jag svarade att det finns dokumenterade buggar i IIS sessionshantering. Du har frågat vad det är för bugg, jag har svarat. Jag har ingenstans påstått att den möjliga bugg jag föreslog som orsak till problemet var dokumenterad, utan gav Session_OnEnd-problemet som ett exempel på dokumenterad bugg i IIS.

 

Jag däremot förklarade hur det funkar med sessioner och utifrån det vad som kan vara fel.

Även om det jag skrev inte skulle vara korrekt är det ändå mer sannolikt än dina förslag, eftersom de bevisligen inte är korrekta. Förutsatt att den som postade vet om han klarar att logga in i sin applikation eller inte. Vilket jag är helt säker på att han vet, eftersom han säger att sessionerna time:ar ut efter 30 minuter, och inte direkt.

 

--

En röst talade till mig och sade:

"Le och var glad, ty det kunde vara värre".

Så jag log, och jag var glad.

Och det blev värre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*LOL*

 

Du ger dig inte.

 

Jag bara konstaterar att ditt inlägg hjälpte noll medans andra inklusive mig försökte förklara hur det låg till med sessioner, det är knappast fel på något sätt alls men däremot att hänvisa till "att det luktar MS bugg" är hur fel som helst i sammanhanget.

 

Men visa gärna buggen som du talar om, jag väntar fortfarande.

 

Tills dess, besvära dig inte med att svara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Ahlkvist
Men visa gärna buggen som du talar om, jag väntar fortfarande

 

Du vägrar förstå vad jag skriver va? Jag har inte hänvisat till någon bugg som är känd, bara öppnat för möjligheten att orsaken till ett problem är en bugg.

 

--

En röst talade till mig och sade:

"Le och var glad, ty det kunde vara värre".

Så jag log, och jag var glad.

Och det blev värre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...