Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmdump på nätet


Avicii

Rekommendera Poster

Skillnaden mellan gif och jpg:

 

JPG - Lämpar sig för fotografier, men en skärmdump är helt ok att spara som jpg.

 

GIF - lämpar sig för t.ex. logotyper som E-forums logga: //eforum.idg.se/images/eforum_logga.gif

 

Photodraw fungerar nog aldeles utmärkt. Annars duger Irfanview (gratis) hämtas t.ex. från http://www.download.com/

 

Ftp:a bildfilen, och hänvisa sedan med din länkadress: http://w1.865.telia.com/~u86514936/exempel.jpg

 

 

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Photodraw fungerar nog aldeles utmärkt."

Jag får väl ta och installera PhotoDraw då. (Hemmalicensen Office 2000 som jag köpte för 1895:- ifjol innehåller mycket: Word, Excel, PowerPoint, PhotoDraw, Access, Outlook, Publisher och FrontPage).

En sak som jag nu undrar över, är om jag efter en tid kan ta bort filerna, som jag lägger ut via min länkadress? ADSL-abonnemanget ger mig några MB gratis webplats. Men vad händer när det är fullt? Och filer/dokument/bilder blir efter en tid inaktuella.

 

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FTP-programmet ger dig full frihet att deleta filer på servern, så du behöver inte vara orolig att utrymmet blir fullt eller inaktuellt.

 

Och eftersom du har Frontpage skulle du på tio minuter kunna göra en mycket enkel hemsida där du kan lägga till lite mer information om dina skärmdumpar.

 

Andersson

 

 

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som vill hjälpa till här...

 

Min syn, eller kanske en sammanfattning.

 

FTP: Ett FTP-program beter sig i princip som två utforskarfönster öpnna till två olika hårddiskar. Det är tillåtet att kopiera filer, radera filer, byta namn osv. Enda skillnaden är att med ett FTP-program når du ut över internet.

 

Bildformat: har förklarats nog.

 

Frontpage: Ganska enkelt att skapa - Websidor. Två alternativ:

1) Du kan skapa sidorna/sidan med Frontpage och använda ditt FTP program till att lägg upp dem på ditt utrymme hos Telia

Eller

2) Så låter du Frontpage skicka filerna. FrontPage Server Extension fungerar ej mot Telia, utan du år ange en FTP adress och nyttja ditt vanliga användarnamn och lösen. Tror nog att FP raderar filer som ej längre ingår i din Web vid uppdatering.

 

Sedan är det bara att surfa in på din sida och se om länkarna fungerar.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Många som vill hjälpa till här...Frontpage: Ganska enkelt att skapa - Websidor."

Jag är mycket tacksam för all uppmärksamhet och hjälp jag fått.

Men för mig är det inte så enkelt. Har inte ens öppnat programmet FrontPage.

Anp skrev tidigare att Ftp ingår i Windows. Det har jag hittat. Då jag klickar på .exe filen så kommer ett "kommandotolksfönster" upp. Och där fattar jag ingenting vad jag ska göra.

Jag får nog koncentrera mig på det ursprungliga tills vidare, i denna tråd: Hur jag publicerar en skärmdump/bild/dokument på Internet. Vilket jag har lyckats med.

 

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anp, Jag hoppas att du förstår att jag självklart inte menar att man ska spara i bmp format. Det går ju faktiskt att spara i jpg format. Man kan beskära och ändra storlek likaså.

 

Länge leve Paint!!!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...