Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kamera 4-6000 kr...


Johan..

Rekommendera Poster

Pengar är något alla säger inte är så viktigt men alla vill ha mycket av....

-------------------------------------------------

 

Har kollat runt nu i ca 2 timmar på olika kameror på nätet men inte blir man klokare för det...

 

Kan någon hjälpa mej att välja en kamera mellan 4-6000 kr som man får mycket av pengarna för, en massa onödig teknik ochh annat smått och gått vill jag ha...

 

Tack..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har storleken någon betydelse ? =)

 

 

Har själv en väldigt liten ( ixus ) och är mycket nöjd med det...

 

Fördelen med en liten smidig kamera är att det är (nästan) aldrig något problem att ta med den och då blir det ju en massa med roliga bilder.

 

Skall man dessutom ( som jag ) nästan bara använda den för att ta bilder som används på nätet och inte skrivs ut så är ju upplösning och antal megapixlar ganska ointressant.

 

Däremot är ju zoom en mycket trevlig funktion som man lätt saknar om man köper en för billig kamera.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Har storleken någon betydelse ?
Jag blev enormt överraskad (och besviken) när jag packade upp kartongen med min CoolPix 885.

Hade väntat mig något likt min gamla systemkamera, når rejält att hålla i.

 

Men nu har jag vant mig vid en liten å lätt kamera som ändå fyller funktionen så storleken har faktiskt ingen betydelse i det här fallet. ;)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Nej då storleken har ingen betydelse

men har fastnat för Canon A40 el Sony P71 någon som har någon erfarenhet av dessa 2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga synpunkter på de specifika modellerna men...

- Canon använder CompactFlash

- Sony använder memory stick

- Canon har erkänt bra optik (inte bäst kanske) i flera segment - smäbild, system, video.

- Sony använder inte egen optik på sina proffsmodeller

 

Compact Flash används av flera leverantörer av kameror, PDA, MP3-spelare mm och har ett förhållandevis lågt pris per megabyte.

 

Memory Stick används, såvitt jag vet, uteslutande av Sony.

 

---/samoht

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det blev tillsist en Canon A40,

 

 

En rätt liten kamera med mycket finesser, bra bildkvalite och många program följde med...

 

Det enda som var lite dåligt var att

det bara var ett 8mb minneskort med om man nu sak nämna någon dålig sida..

 

 

Men det tog ett tag att få tag på den dem enda som hade någon var www.komplett.se, medans den var restnoterad på övriga ställen så hade dem ca 30 st kvar, leveransen var också snabb 2 dagar om man nu får göra lite reklam för stället var nämligen tvungen att ha den till semestern som börjar på måndag,

 

Beställde Kameran på Onsdagen vid 12 snåret och hade den hos mig på fredagen..

 

Får väl se om man kan lägga upp några bilder från semestern för allmän beskådan.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...