Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Handla på nätet, rena kapet eller rena mardrömmen?


me

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en fråga angående köpa digital kamera på nätet.

Jag sitter nu och väntar på att Coolpix 5700 ska komma ut. Hur e det beställa via nätet jämför med att gå in i en butik.

 

Det jag tänkte på är att posten är ju inte så jättesnälla mot paket. Hur påverkar det själva objektivet o allt annat i kameran när paketet kastas omkring.

 

Har du haft en "trasig" kamera beställd via nätet?

 

/Steven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte haft något problem över huvud taget då jag har fått känsliga paket via posten. Och jag tror inte att det är så vanligt. Men om det blir något problem/fel så tar det antagligen ett tag innan du får en ny..

 

Det enda jag inte gillar med inernetaffärer är just supporten om något skulle gå fel - och tiden det tar om det skulle gå åt skogen.

 

+ att det är lättare att bli lurad, men det är inte något direkt problem så länge man inte köper från privatsidor eller oseriösa sidor.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant som du säger.

Att börja skicka tillbaks saker kan ta sin långa tid och inte tal på mail o samtal jag får göra innan jag kan skicka tillbaks den.

 

Jag tänkte köpa kameran från Cyberphoto där kostar den runt 14600kr ink frakt. På Kameradoktorn tar dom 16500kr. Kameradoktorn är visserligen inte det billigaste stället på stan. Men hursom helst är det 1900kr som jag kan köpa tillbehör för.

 

Där emot tror jag inte att priset är stabiliserat än.

 

/Steven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du har förstås också http://www.scandinavianphoto.se/ med lång tid i branschen även med postorder. Har dock inte kollat priset.

 

Men kompisen gjorden i vinst på en enklare kamera som kostar runt 3000 kr här som han fick för €180 i Tyskland.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det med Tyskland låter oxå intressant. Det är allt fler nätbutiker som direkt importerar från Tyskland.

 

Är det någon som känner till en bra Tysk näthandel med bra priser på digital kameror?

 

/Steven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Jag tänkte köpa kameran från Cyberphoto...

 

Jag har handlat av Cyberphoto och har aldrig haft problem med dem. Tvärtom. Mycket serviceminded när man ringer/mailar dem.

 

Lycka till!

 

/ H

 

 

Elwood: It's 106 miles to Chicago, we have a full tank of gas, it's dark, and we're wearing sunglasses.

Jake: Hit it!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...