Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är det för tomte som ny har anställt?


Hans Zetterberg

Rekommendera Poster

Hans Zetterberg

Jag sitter här med en pinfärsk tidning och läser med stort nöje igenom tidingen, men vad händer när jag kommer halvägs, jo jag får syn på en artikel ang 1998års utveckling.. och till min stora FÖRVÅNING så läser jag dessa rader...

 

"Årets Frågetecken är DVD som har hållit sig i bakgrunden under 1998. Produkterna har funnits, men inte många har köpt en DVD spelare till datorn. Det är förståligt. Få DVD titlar finns att köpa och det är ingen större vits att lägga ut en extra tusenlapp på att välja en DVD istället för en cd-spelare idag."

 

Vad menar Bo Nordlin egetligen med det?

han skriver att "det inte finns så många DVD titlar att köpa" men hur kan det då Bo komma sig att vi här uppe i NORRLAND har tillgång till DVD spel och filmer i närmaste ålhens varuhus?, och hur kan du i helafriden döma ut en sådan fantastisk ny standard för både ljud och film och data och våga skriva att det inte är nån idé att köpa sig en DVD spelare??? Fler och fler program företag börjar inse fördelarna med DVD, tex national ecyclopidia kan leveras på EN DVD istället för 6 CD-Rom skivor, det kan väl tillomed du förstå att det blir så att säga lite enklare då...

och om du inte har märkt det så levereras de flesta personal datorerna idag med DVD så det finns nog fler DVD spelare ute i landet än du kan tro!

Så ta och läs på lite grand och inse fördelarna med DVD, DVD är på frammarsch och blir bara STÖRRE och STÖRRE, och dessutom är det billigt oxo, istället för att köpa en "set-top" spelare till tvn för 5800 så köper man en DVD spelare till datorn för 2200 och på så sätt kan man se på film (på tvn och datorn) samtidigt som man kan utnyttja DVD-ROM... så kom nu inte och säg att man ska hellre köpa en CD-ROM, du verkar inte veta vad du snackar om....

 

MvH Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...